لزوم ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری اردبیل در سامانه اطلس
کد خبر: 4090177
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

لزوم ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری اردبیل در سامانه اطلس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سامانه اطلس جزو اولویت‌های اساسی بوده و در این زمینه اقدامات لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مهیا شده تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر با هدف رفع مشکلات و مسائل استان باشیم.

یاسر عبداللهی معاون استاندار اردبیلیاسر عبداللهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سامانه اطلس جزو اولویت‌های اساسی بوده و در این زمینه اقدامات لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مهیا شده تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر با هدف رفع مشکلات و مسائل استان باشیم.

وی بیان کرد: رونمایی سامانه اطلس به صورت رسمی میزان فرصت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را به 60 مورد می‌رساند که در اردبیل در کنار استان‌های مختلف دیگر این سامانه را به صورت آزمایشی رونمایی کرده و با رفع نواقص آن به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

عبداللهی تصریح کرد: تدوین اطلس سرمایه‌گذاری برای دستیابی به اقتصاد پیشرفته و پویا و تسهیل‌بخشی به فرآیند سرمایه‌گذاری از طریق معرفی بسترها و زیرساخت‌های لازم به عنوان اولویت‌های اساسی و مهم مطرح است که در این زمینه بهره‌مندی از توانمندی‌های موجود جزو اولویت‌های اساسی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: هدف از تدوین اطلس سرمایه‌گذاری داشتن یک طرح جامع برای سامانه هوشمند با هدف مجموعه‌ای از عناصر و الگوریتم‌های مکانی است که در این زمینه تجزیه و تحلیل داده‌های موثر بر فرآیند تصمیم‌گیری و انتخاب سرمایه‌گذاری ارائه پیشنهادهای منطقی و کارشناسانه برای اجرای طرح‌ها منتهی می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان بر اساس شاخص‌های مختلف و تفکیک فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و بررسی حریم‌های ممنوعه از قابلیت‌های اطلس سرمایه‌گذاری است که امید می‌رود بتوانیم با تمهیدات به عمل آمده شاهد تحقق اهداف مورد نظر باشیم.

انتهای پیام
captcha