رشد ۲۰۰ درصدی ثبت‌نام علاقه‌مندان به مسابقات قرآنی در اردبیل
کد خبر: 4089127
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

رشد ۲۰۰ درصدی ثبت‌نام علاقه‌مندان به مسابقات قرآنی در اردبیل

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: امسال رشد ۲۰۰ درصدی در ثبت‌نام علاقه‌مندان به مسابقات قرآنی در سطوح مختلف در اردبیل محقق شده است.

مهدی ستوده مدیرکل اوقاف اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، دهم مهرماه، در جلسه تشریح وضعیت ثبت‌نامی مسابقات قرآنی در اردبیل اظهار کرد: در بخش فرهنگی، اجتماعی و قرآنی با راه‌اندازی مرکز افق سعی بر این است تا با محوریت امامزاده‌ها برنامه‌های متنوع برگزار شود.

وی تصریح کرد: همه ساله ۲۰۰ تا ۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در امامزاده‌ها برگزار می‌شود و تلاش ما بر این است تا این مکان‌ها را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نمونه این برنامه‌های فرهنگی را برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های سبک زندگی، عفاف و حجاب و مسائل دینی اعلام کرد و گفت: در این زمینه سعی بر این است تا از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود.

ستوده به رشد ۲۰۰ درصدی ثبت‌نام اردبیلی‌ها در مسابقات قرآنی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد ثبت‌نامی‌ها ۳۷۵ نفر بوده که امسال این تعداد به یک‌هزار و ۱۱۷ نفر افزایش یافته است.

وی سه عامل تأثیرگذار در این روند افزایشی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار افزایش اعتماد مردمی به عنوان سرمایه اجتماعی، اجرای امینانه نیت واقفان برای مردم محرز شده و در کنار آن کارمندان اوقاف به فرآیند کار سرعت دادند تا در بهترین شرایط مسابقات و رویدادهای قرآنی برگزار شود.

ستوده ضرورت تعیین تکلیف ساختمان اداری اوقاف را یادآور شد و اضافه کرد: برای ما دغدغه جدی نبود ساختمان اداری مستقل است چرا که اداره اوقاف و امور خیریه هم اکنون در ساختمان وقفی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و ما از بابت این ساختمان وقفی اجاره پرداخت می‌کنیم.

وی از مسئولان استانی خواست تا هر چه سریع‌تر در احداث و تکمیل اداره کل اوقاف و امور خیریه این نهاد را یاری و کمک کنند.

ستوده به حل مشکل زمین وقفی «شورگول» و همچنین برگزاری کارگروه‌های مشترک با بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و منابع طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین گرفتاری ما در باز پس‌گیری زمین‌های وقفی با میراث فرهنگی است که امیدواریم مدیریت جدید این مجموعه ما را در حل مشکلات و معضلات کمک و یاری برساند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ادامه سخنان خود به عضویت اوقاف و امور خیریه در قالب کارگروه تخصصی تسهیل و ترویج فرهنگ ازدواج اشاره کرد و گفت: در این زمینه تهیه ۱۰۰ جهیزیه در طول سال از رویکردهای اداری اوقاف است که در سه سال اخیر ۳۰۰ مورد جهیزیه شامل ۱۴ قلم کالا به همت اوقاف تهیه و در اختیار زوجین قرار گرفته است.

وی از آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به همت اوقاف و امور خیریه خبر داد و اظهار کرد: هر مسجد آزادسازی یک زندانی را متقبل شده و در این زمینه تلاش بر ادامه این فرآیند مناسب است.

ستوده از کمک این مجموعه به نگهداری سالمندان و معلولان و همچنین کمک به آسیب‌دیدگان خبر داد و تصریح کرد: ۲۰ هکتار زمین در خارج از شهر برای احداث فضای مناسب سالمندی تأمین شده و به صورت وقفی در اختیار نهادها و دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

وی از اجرای طرح «شمیم خدمت» در امامزاده‌ها خبر داد و افزود: با رویکرد اشتغال و کارآفرینی با همکاری پارک علم و فناوری سعی بر این است تا در آموزش مهارت‌های مختلف کارآفرینان را حمایت و پشتیبانی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به پنج پروژه دانش‌بنیان و حمایت اوقاف و امور خیریه از این طرح‌ها اشاره کرد و ادامه داد: تولید بیوگاز، پنل‌های خورشیدی و سرمایه‌گذاری در پرورش آبزیان در مناطق مختلف جنوب استان از جمله این طرح‌ها است که حمایت‌ها و پشتیبانی‌های همه‌جانبه از آن انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha