بازی با آبروی افراد در فضای مجازی بی‌تقوایی است
کد خبر: 4085162
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

بازی با آبروی افراد در فضای مجازی بی‌تقوایی است

سخنران موکب آستان مقدس قم در مسیر نجف به کربلا گفت: برخی در جامعه امروز نیز مراقب خود نیستند و به محض اینکه پیامی را دریافت می‌کنند آن را برای دیگری می‌فرستند و هزاران انسان ذهنشان درگیر پیام‌های زهرآگین می‌شود و گاهی نیز با آبروی فردی بازی می‌شود که این رفتارها نشان از بی‌تقوایی است.

حجت‌الاسلام صفر فلاحی، سخنران موکب آستان مقدس قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام صفر فلاحی، سخنران موکب آستان مقدس قم، شب گذشته، 21 شهریورماه در موکب حرم بانوی کرامت در مسیر نجف به کربلا با اشاره به مفاهیم نهفته در زیارت امین‌الله اظهار کرد: این زیارت از سوی امام سجاد(ع) برای امیرالمؤمنین(ع) بیان شده است و برای زیارت سایر اهل‌ بیت(ع) نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اخلاق‌های زشت دشمنان پروردگار عالم حسادت است، ادامه داد: در زیارت امین‌الله از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که ما را از اخلاق ناپسند دشمنان خدا دور نگه دارد.

فلاحی با اشاره به تفاوت میان غبطه و حسادت بیان کرد: کسی که تلاش می‌کند نعمت را از دیگری بگیرد و یا به نعمتی که در اختیار دیگری است لطمه بزند در حقیقت یک رفتار شیطانی به نام حسادت را دنبال می‌کند.

سخنران موکب آستان مقدس قم از کبر به‌عنوان یکی از صفات شیطان نام برد و گفت: کبر موجب شد که شیطان از خدا نافرمانی کند. همچنین حرص موجب جدا شدن آدم از بهشت شد و حسد موجب شد قابیل، هابیل را بکشد.

فلاحی با اشاره به اینکه فردی که حرص می‌ورزد همیشه در حال مال‌اندوزی است که این مال هم برای اون بهره‌ای نخواهد داشت، اظهار کرد: ما در زیارت امین‌الله از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را از کسانی قرار دهد که در جمع آن‌ها بتوانیم تقوا ذخیره کنیم و به خود‌مراقبتی برسیم.

وی اضافه کرد: برخی در جامعه امروز نیز مراقب خود نیستند و به محض اینکه پیامی را دریافت می‌کنند آن را برای دیگری می‌فرستند و هزاران انسان ذهنشان درگیر پیام‌های زهرآگین می‌شود و گاهی نیز با آبروی فردی بازی می‌شود که این رفتارها نشان از بی‌تقوایی است.

مشاور تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) یادآور شد: امام حسین(ع) مظهر جود و سخا، عبد، بندگی و تقوای الهی است و ما نمی‌توانیم در این عالم مدعی پیروی از ایشان باشیم اما خلاف سیره‌اش عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha