ترویج معارف قرآنی؛ راه در امان ماندن جامعه از آسیب‌ها
کد خبر: 4084040
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹

ترویج معارف قرآنی؛ راه در امان ماندن جامعه از آسیب‌ها

امام جمعه طبس گفت: جامعه برای در امان ماندن از آسیب‌ها نیازمند ترویج معارف قرآنی است که مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، امام جمعه طبسبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از ستاد خبری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، امام جمعه طبس، امروز ۱۶ شهریورماه در ارتباط تصویری با مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از کربلای معلی ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان چهل و پنجمین دوره مسابقات برای حضور در شهر دارالمومنین طبس اظهار کرد: از همه برنامه ریزان این مسابقات نیز قدردانی می‌کنیم؛همانطور که خداوند فرموده قرآن هدایت کننده به مستقیم ترین و مطمئن ترین راه است.

امام جمعه طبس با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) نیز گفت: بهترین انسان‌ها افرادی هستند که قرآن را یاد می گیرند و به دیگران نیز می‌آموزند.

وی یادآور شد: جامعه قرآنی به تعبیر مقام معظم رهبری از آسیب ها در امان بوده‌ و کمتر آسیب متوجه آن است.

محمدی گفت: اگر بتوانیم جامعه را به سمت معارف قرآنی، خواندن، صوت و لحن، مفاهیم قرآنی و تفسیر آن سوق دهیم و از همه مهم تر به مرحله تدبر در قرآن برسیم می توانیم در آیات قرآن فهم کرده و به طور یقین راه یافته به مسیر سعادت و کمال خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد: این دوره از مسابقات زمینه ای شود که جوانان و نوجوانان به معارف قرآن علاقه مند شوند و راه سعادت را بپیمایند.

محمدی یادآور شد: همانطور که انسان در دنیا با اموال خود اعتبار می گیرد در آخرت شرافت او به همنشینی با قرآن است، لذا بنا به توصیه پیامبر اعظم ص هر کس قرآن بخواند درجه بالای بهشت را نصیب خود می کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه به توصیه های قرآن بتوان جامه عمل پوشاند گفت: بنا به توصیه مقام معظم رهبری مدظله العالی جمهوری اسلامی باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشد.

محمدی افزود: خوشبختانه تاکنون این تاکید مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته و قران دوستان محافل قرآنی را رونق داده اند.

وی بر شناخت معارف قرآنی و ترویج آن تاکید کرد و آن را زمینه ساز تمدن اسلامی برای حکومت امام عصر عج دانست و گفت: حضور متسابقین در این مسابقات به منزله برنده شدن آنها و لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی است.

چهل و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن اوقاف خراسان جنوبی با حضور 123 شرکت کننده روزهای 16 تا 19 شهریور در آستان مقدس حسین بن موسی کاظم علیه السلام شهرستان طبس برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha