ارتباط معنوی با امام حسین(ع) زنگار از دل انسان پاک می‌کند
کد خبر: 4081630
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

ارتباط معنوی با امام حسین(ع) زنگار از دل انسان پاک می‌کند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ارتباط معنوی با امام حسین(ع) زنگار از دل انسان پاک می‌کند و ابتلائات انسان را در وادی شرک و کفر نمی‌برد، گفت: امام حسین(ع) به ما می‌آموزند که در اوج ابتلاء به خدا توجه کنیم و از خدا دور نشویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه در سخنرانی شامگاه ششم شهریورماه در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه سیدالشهدا(ع) ضیافتی را برای همه ما ترتیب دادند که این ضیافت، ضیافت بلا است، اظهار کرد: ابتلائات کربلا برای خود اباعبدالله(ع) اتفاق افتاده ولی خداوند این سفره را پهن کرده تا بندگان سر این سفره مهمان شوند و از این رهگذر رفعت درجه و ارتقای رتبه پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه گفت: امام حسین(ع) این ابتلائات را کشید و این بلا را تحمل کرد و از رهگذر این بلا نور و چراغ هدایت شد و هر کسی به این بلا گره بخورد چه با گریه، چه با زیارت، چه با حضور در مجالس عزا و ناراحت شدن در مجالس او می‌تواند از این ضیافت بهره ببرد.

وی با بیان اینکه نتیجه ابتلاء اباعبدالله(ع) را همه بندگان خدا می‌بینند، ادامه داد: اباعبدالله(ع) اوج بلا را دیدند و اهل بیت ایشان این بلا را تحمل کردند تا بندگان خدا را از جهالت و گمراهی نجات دهند.

مؤمنی با بیان اینکه بلا ناخالصی انسان را از بین می‌برد، گفت: بلا عامل قرب به ذات اقدس الهی است و امام کاظم(ع) فرمودند خداوند بلا را متوجه بنده مؤمن نمی‌کند مگر اینکه در قلبش دعا را الهام می‌کند و پیامبر(ص) فرمودند ما بالاترین بلاها را دیدیم و بعد از ما مؤمنین هم مثل ما بلا می‌بینند.

وی با بیان اینکه با گره خوردن به امام حسین(ع) زنگار از دل انسان پاک می‌شود و ابتلائات انسان را در وادی شرک و کفر نمی‌برد، تصریح کرد: امام حسین(ع) به ما می‌آموزند که در اوج ابتلاء به خدا توجه کنیم و از خدا دور نشویم.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: دعا نزدیک شدن و توجه به خداست و این نعمت را خداوند در بطن ابتلاء به عبد مؤمن می‌دهد.

انتهای پیام
captcha