تداوم حمایت جدی قضایی از خانه‌های امن سراسر کشور
کد خبر: 4078860
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵

تداوم حمایت جدی قضایی از خانه‌های امن سراسر کشور

نشست تخصصی مسئولان فنی خانه‌های امن سراسر کشور در خصوص تدوام حمایت جدی قضایی از این خانه‌ها با حضور و سخنرانی رئیس کل دادگستری استان اردبیل برگزار شد.

دادگستری استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، ۲۶ مردادماه، در نشست تخصصی مسئولان فنی خانه‌های امن سراسر کشور با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را تبریک گفته و ایثار، استقامت و از جان گذشتگی این عزیزان در راه دفاع از میهن اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مایه مباهات دانست و افزود: راه شهدا باید سال‌ها الگویی برای جوانان و نسل‌های بعدی باشد.

وی در ادامه با قدردانی از اقدامات انجام گرفته در خصوص خانه‌های امن به تشریح اهمیت مقوله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تداوم حمایت جدی قضایی از این خانه ها پرداخت و بیان کرد: در حوزه خشونت علیه زنان ضعف خاصی وجود ندارد و باید در بحث اجرای قانون دقت لازم را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو خاطر نشان کرد: اقدام بر اساس سند تحول قضایی مورد تاکید مقام معظم رهبری و نیز رئیس محترم قوه قضاییه است که در این سند یکی از موضوعات مورد تاکید، پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی است که بر همین مبنا دستگاه قضایی نیز اقدامات و عملکردها را بر این محور متمرکز نموده و با تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اقدامات شاخص و مهمی در حوزه جلوگیری از تخلفات در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... انجام گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با انتقاد از برخی عملکردها در خصوص ازدواج و تشکیل خانواده تصریح کرد: نباید وضعیت به گونه‌ای باشد که این چنین موضوعاتی پیش بیاید و دستگاه‌ها و نهادها بعداً مجبور به ایجاد چنین تشکیلاتی باشند.

وی تاکید کرد: مسلماً مسئله ازدواج و تشکیل خانواده به عنوان مهمترین رکن جامعه و مورد احترام دین مبین اسلام باید بیش از این مورد توجه باشد، فلذا وجود برنامه‌های تخصصی قبل از ازدواج یک ضرورت است تا از بروز اختلافات و تبعات بعدی آن پیشگیری شود.

حجت‌الاسلام کثیرلو با بیان حساسیت موضوع خانه‌های امن، اظهار کرد: باید سازمان بهزیستی نظارت‌های جدی، دقیق و مستمری بر این موسسات داشته باشند و کارکنان این موسسات نیز بعنوان امین و حافظ اسرار مقیمان خانه امن نهایت رازداری را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر لزوم یادگیری و مهارت آموزی به منظور اشتغالزایی بعد از خروج از این خانه‌ها و بازگشت به کانون خانواده تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی استان شبانه‌روزی آمادگی دارد تا نسبت به رفع مشکلات حقوقی این موسسه اقدام لازم را انجام دهد.

گفتنی است؛ خانه‌های امن موسسه‌هایی تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور بوده که مرکز نگهداری و ارایه خدمات تخصصی روانشناختی، مددکاری و حقوقی به زنان و دختران بالای ۱۸ سال آسیب‌دیده از خشونت خانگی هستند.

انتهای پیام
captcha