اهل سنت به دین‌داری و فضایل امام حسین(ع) ایمان دارند
کد خبر: 4076115
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

 اهل سنت به دین‌داری و فضایل امام حسین(ع) ایمان دارند

امام‌جمعه مهاباد گفت: اهل تسنن به بزرگی، شجاعت، دین‌داری و فضایل امام حسین(ع) ایمان دارند و ایشان را یکی از بزرگ مردان اسلام در جهان و آخرت می‌شناسند.

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهابادبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا عبدالسلام امامی، امام‌جمعه مهاباد، امروز، ۱۴ مرداد در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار کرد: فاجعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) در سایه جهل و نادانی زخم عمیقی بر بدنه اسلام وارد کرده است.

وی افزود: اهل تسنن به بزرگی، شجاعت، دینداری و فضایل امام حسین(ع) ایمان دارند و ایشان را یکی از بزرگ مردان اسلام در جهان و آخرت می‌شناسند.

امام‌جمعه مهاباد با اشاره به دیدگاه اهل تسنن به حادثه کربلا ادامه داد: پیروان اهل سنت لعنت خود را به قاتلان حضرت حسین(ع)، افراد دخیل و همکاری در این شهادت و کسانی که از این جنایت خوشحال هستند، می‌فرستند و آن را محکوم می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه ارادت اهل سنت به پیروان پیامبر(ص) و خاندان وی تکمیل است، اضافه کرد: پروردگار در همین دنیا عذاب و عاقبت این جنایت در روز دهم ماه محرم را نصیب عاملان این مصیبت کرد.

ماموستا امامی یادآور شد: علمای متقدم اهل سنت فاجعه به شهادت رساندن امام حسین(ع) و یاران باوفایش را عملی بسیار نفرت‌انگیز و شایسته تنفر و بیزاری همه مسلمانان دانسته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۱۵ مرداد و سالروز بمباران شیمیایی هیروشیما ژاپن گفت: اولین و تنها کشوری که از سلاح هسته‌ای برای کشتار انسان‌ها استفاده کرده آمریکا بود که اکنون مدعی حقوق بشر و حذف این سلاح کشتار جمعی است.

ماموستا امامی همچنین فرا رسیدن ۱۷ مرداد و روز خبرنگار را به فعالان حوزه اطلاع‌رسانی که در فعالیت خود انصاف را رعایت کرده و به دور از هرگونه طمع و مادیات رسالت آگاه‌سازی را در کمال صداقت انجام می‌دهند، تبریک گفت.

 

انتهای پیام
captcha