حضور ۱۳۰ هیأت دانش‌آموزی قم در سوگواره «احلی من العسل»
کد خبر: 4075965
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

حضور ۱۳۰ هیأت دانش‌آموزی قم در سوگواره «احلی من العسل»

همزمان با ششمین روز ماه محرم آیین سوگواره دانش‌آموزی «احلی من العسل» با حضور ۱۳۰ هیات دانش‌آموزی پسران مقاطع اول و دوم متوسطه قم در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش ایکنا از قم، همزمان با ششمین روز ماه محرم آیین سوگواره دانش‌آموزی «احلی من العسل» با حضور ۱۳۰ هیات دانش‌آموزی پسران مقاطع اول و دوم متوسطه قم، امروز 13 مردادماه در شبستان امام(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این آیین که آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه(س) نیز حضور داشت، دانش‌آموزان شرکت کننده در حالی که پیشانی‌‌بندهای منقش به شعار یا قاسم‌بن‌الحسن داشتند، با آرمان‌های شهیدان گلگون کفن حماسه خونین کربلا تجدید میثاق کردند.

همچنین پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و اجرای سرود ساقی کوثر، مدیرکل آموزش و پرورش استان طی سخنانی با بیان اینکه نهضت عاشورا یک نهضت ماندگار در تاریخ اسلام است و نظیر آن نبوده و نخواهد بود، اظهار کرد: این نهضت بزرگترین نهضتی است که مسیر زندگی انسان‌ها را ترسیم می‌کند.

علیرضا رحیمی افزود: اتفاق‌هایی که در جریان عاشورا و صحرای کربلا رخ داد، در ابعاد مختلف زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی، عاطفی، افتصادی و روابط اجتماعی می‌تواند الگو و اُسوه همه بشریت قرار بگیرد و هر کسی که با فرهنگ عاشورا، سیره و منش یاران امام حسین (ع) آشنا شود، قطعا زندگی او در مسیر رضایت الهی خواهد بود.

وی با ذکر این نکته که در نهضت عاشورا برخی مفاهیم جایگاه عظیمی دارد، بیان کرد: نخستین مسئله‌ای که در نهضت عاشورا قابل توجه است، مسئله نماز است، نمازی که به قول حضرت امام(ره) کارخانه انسان‌سازی و پالایش کننده روح و روان در طول شبانه روز است و قطب نمای زندگی می‌باشد و انسان را از انحراف در مسیر باز می‌دارد.

انتهای پیام
captcha