مصادیق جدید جهاد تبیین در سخنرانی‌های محرم دیده شود
کد خبر: 4075547
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

مصادیق جدید جهاد تبیین در سخنرانی‌های محرم دیده شود

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: در سخنرانی‌های محرم باید به موضوعات جدید و کمتر دیده شده بپردازیم تا بتوانیم به رهیافت درستی در جهاد تبیین برسیم.

مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، روز گذشته، 11 مردادماه در کارگاه «جهاد تبیین در قیام امام حسین(ع) و بایسته‌های هیئت‌های مذهبی» که به همت شعبه خبرگزاری ایکنا در خراسان‌جنوبی برگزار شد، در مورد رسالت خبرگزاری ایکنا، اظهار کرد: این رسانه بزرگترین خبرگزاری قرآنی جهان اسلام بوده و وظیفه و رسالت این خبرگزاری اشاعه فرهنگ قرآنی در جوامع اسلامی و به خصوص ایران است.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که جهاددانشگاهی همواره انجام داده، اجرا و پیاده‌سازی فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری است، افزود: با رصد اخبار ایکنا و ایسنای استان به جرئت می‌توان گفت مأموریت این خبرگزاری‌ها و در واقع نهاد جهاددانشگاهی پیگیری اجرای منویات رهبری است.

ابراهیمی با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی یکی از موارد مورد تأکید در فرمایشات مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی در این زمینه و همچنین راه‌اندازی مناظرات دانشجویی همواره در محیط دانشگاهی فعال بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که در سال‌های اخیر پررنگ شده بحث جهاد تبیین و پرداختن به ابعاد مختلف آن است، اظهار کرد: اما باید گفت حقیقتا خدمات پس از انقلاب چه اندازه برای این نسل بیان شده؛ در جریان این اقدامات چه اندازه روی خدمات انقلاب اسلامی برای نسل‌هایی که اطلاعات کمتری دارند، کار کرده‌ایم؟.

مدیرمسئول خبرگزاری ایکنای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه دائما در حال بزرگنمایی مشکلات داخل کشور هستند و این سنگینی وظیفه نهادهایی مانند جهاد دانشگاهی را بیشتر میکند، اظهار کرد: وظیفه ما به‌عنوان جهاد‌دانشگاهی و نهادهایی که فعال و دغدغه‌مند هستند، تبیین دستاوردهای انقلاب و تشریح مفاهیمی است که نیازمند تبیین هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه ایام محرم فرصت مغتنمی برای پرداختن به این موضوعات است، افزود: بیان فلسفه قیام عاشورا و تبیین دستاوردهای این رویداد عظیم موضوعی است که باید مورد توجه شورای جهاد تبیین جهاددانشگاهی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در طی سال فرصت‌های محدودی برای محتواسازی در این خصوص داریم، تصریح کرد: در ایام خاص مخاطب واعظان و سخنرانان طیف وسیعی از مردم هستند که ممکن است در سایر ایام سال کمتر مخاطب فعالیت‌های مذهبی و دینی باشند.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در ایام محرم اقشار مختلف مردم و از هر گروه سنی پای خطبه‌های سخنرانان می‌نشینند و این یک فرصت استثنایی است، اظهار کرد: موضوعات جدید و کمتر پرداخته شده قیام عاشورا باید دیده شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه هدف از برگزاری این کارگاه طرح این مفاهیم به‌عنوان موضوعات کلیدی است، یادآور شد: امیدواریم با همکاری سایر متولیان، این سلسله کارگاه‌ها ادامه یابد و هر کدام از ما سفیری برای ترویج آن در جامعه باشیم.

انتهای پیام
captcha