تجمع روز تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 4075385
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

تجمع روز تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پررونق‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود که امیدواریم این اجتماع باشکوه نمایشی از عزت و عظمت حسینی دیار دارالارشاد اردبیل باشد.

قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم جعفرزاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، 11مردادماه در مراسم سخنرانی عزاداری امام حسین(ع) در اردبیل اظهار کرد: برگزاری مراسمات عزاداری سنتی در استان با صدها دسته عزاداری محلات ششگانه اردبیل از دوم محرم تا تاسوعای حسینی در بازار تاریخی اردبیل زنجیرزنی و سینه‌زنی انجام می‌شود در ایام سوگ سیدالشهدا(ع) عشق و علاقه به سید و سالار شهیدان نشان می‌دهند.

وی بیان کرد: تفاوت عزاداری اردبیل با سایر مناطق عزاداری‌های حرکتی و در حال تحرک در مسیرهای مختلف است که نمونه‌هایی از آن در عزاداری بازار تاریخی و سنتی اردبیل و مسجدگرانی شبانه شاهد و ناظر هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: عزاداری اردبیل در کشور منحصر به فرد است که در بازار تاریخی این شهر در یک سنت دیرین در عشق به سیدالشهدا(ع) اقامه عزا کرده و در حزن و اندوه خود را نشان می‌دهند که در این زمینه بازاریان اردبیلی با تعطیلی خرید و فروش خود در این ایام سعی کنند تا واحدهای تجاری را به محل توزیع نذورات اختصاص دهند.

جعفرزاده تصریح کرد: مردم دارالارشاد اردبیل با عشق و علاقه در این فضا حضور پیدا کرده که در این زمینه برنامه‌ریزی در روز تاسوعا زیر یک بیرق دسته‌جات و عزاداران محلات مختلف گردهم می‌آیند تا تجمع روز تاسوعا و عاشورا را برگزار کنند.

وی اظهار کرد: مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پررونق‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود که امیدواریم این اجتماع باشکوه نمایشی از عزت و عظمت حسینی دیار دارالارشاد اردبیل باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: برنامه‌ریزی در این زمینه برای برگزاری اجتماع تاسوعا و عاشورای حسینی در استان اردبیل اندیشیده شده که امیدواریم بتوانیم همانند سال‌های گذشته این مراسمات را به صورت ارزشمند محقق کنیم.

انتهای پیام
captcha