کارگاه «جهاد تبیین در قیام امام حسین(ع) و بایسته‌های هیئت‌های مذهبی» برگزار می‌شود
کد خبر: 4074943
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
به همت خبرگزاری ایکنای خراسان‌جنوبی؛

کارگاه «جهاد تبیین در قیام امام حسین(ع) و بایسته‌های هیئت‌های مذهبی» برگزار می‌شود

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی از برگزاری کارگاه «جهاد تبیین در قیام امام حسین(ع) و بایسته‌های هیئت‌های مذهبی» به همت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان‌جنوبی خبر داد.

مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبیمهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: عاشورا و نهضت روشنگری پس از آن، فصلی در راستای جهاد تبیین است. قیام امام حسین(ع) از نظر بررسی فرایندهای تاریخ اسلام، یک جریان زمان‌دار است نه یک واقعه صرف؛ نگرش درست نسبت به واقعه عاشورا نیازمند بینش و معرفتی عمیق بوده و جریان‌سازی این معرفت باید از طریق افراد تأثیرگذار جامعه انجام شود.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان نیز فریاد آگاهی‌بخشی بود بر سر مردمان زمان تا پیام جهاد تبیین را با گوش جان دریابند، تصریح کرد: در عصر حاضر که مقام معظم رهبری بر روشنگری و جهاد تبیین تأکید دارند، لازم است از رهگذر محرم و با مرور درس‌های عاشورا به بیان دستاوردهای نظام اسلامی پرداخت.

وی ادامه داد: در راستای آگاهی‌بخشی به هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم محرمی پرمحتوا و باتوجه به رسالت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مبنی بر ترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی در سبک زندگی، به همت این رسانه قرآنی و با همکاری جهاددانشگاهی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، کارگاه «جهاد تبیین در قیام امام حسین(ع) و بایسته‌های هیئت‌های مذهبی» برگزار می‌شود.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جامعه هدف این کارگاه افراد تأثیرگذار در هیئت‌ها هستند تا بتوان از طریق این افراد روشنگری بیشتری در جامعه داشت، تصریح کرد: تلاش خواهد شد با توجه به تحلیل قیام امام حسین(ع) براساس تحلیل متن و همچنین اعتبارسنجی نقش بینش و گرایش در ایجاد عمل حسینی، جهاد تبیین در جریان قیام امام حسین(ع) مورد تأکید قرار گرفته و بایسته‌های متناسب با آن در هیئت‌های مذهبی بیان شود.

یادآور می‌شود، کارگاه «جهاد تبیین در قیام امام حسین(ع) و بایسته‌های هیئت‌های مذهبی» روز سه‌شنبه، 11 مردادماه مصادف با چهارم ماه محرم در جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان گواهی حضور نیز اعطا خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32219356 داخلی 110 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha