لزوم تقویت جلسات تفسیر قرآن کریم در تمامی استان‌های کشور
کد خبر: 4072651
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

لزوم تقویت جلسات تفسیر قرآن کریم در تمامی استان‌های کشور

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی به حرکت‌های راهگشا در تبیین و تشریح مبانی قرآنی اشاره کرد و گفت: ما از برگزاری جلسات تفسیر قرآن در ادارات در روزهای پنجشنبه حمایت می‌کنیم و امیدواریم جلسات تفسیر قرآن در همه استان‌های کشور تقویت شود.

روح الله حرازیوی قائم مقام تبلیغات اسلامیبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، یکم مردادماه، در نشست منطقه‌ای رؤسای هیئت‌های اندیشه‌ورز بانوان و رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌ها در اردبیل اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها به جهاد تبیین به عنوان یک فریضه و امر حتمی تاکید کرده و از همه گروه‌ها خواسته‌اند تا در این حوزه گام‌های جدی برداشته شود.

وی تصریح کرد: ما برای رسیدن به نقطه مطلوب در جامعه اسلامی باید پیاده شدن احکام، معارف و مبانی قرآنی را به عینه شاهد باشیم تا این کتاب ارزشمند الهی به عنوان راهنما و هدایتگر مسیر قرار گیرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بر پیاده شدن نهضت قرآنی در جامعه در ابعاد مختلف تاکید کرده و محور جهاد تبیین را همین معارف برشمردند.

حریزاوی افزود: در قرآن کریم نیز بر همین امر بارها تاکید شده و امروز انقلاب اسلامی وارد مرحله جهاد اکبری شده که کمک به پیروزی در این جهاد خود پاداش بی‌پایانی را نصیب همگان خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در انجام فریضه جهاد تبیین، به دور از روزمرگی‌ها باید محور قرآن، اندیشه‌های اعتقادی و دینی در جامعه توسعه پیدا کند و ما حرکت تحولی را در همین راستا شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام حریزاوی اضافه کرد: با همکاری آموزش و پرورش بنا داریم تا برای همه معلمان قرآنی که در تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند، گواهی صادر کنیم تا امکان حضور آنها در مدارس و فضاهای آموزشی فراهم آید.

وی بیان کرد: باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم که در جهاد تبیین وظیفه و رسالت تعریف شده تنها بر عهده قشر خاصی نیست بلکه عموم جامعه باید در این مسیر گام برداشته و به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

حریزاوی به حرکت‌های راهگشا در تبیین و تشریح مبانی قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: ما از برگزاری جلسات تفسیر قرآن در ادارات در روزهای پنجشنبه حمایت می‌کنیم و امیدواریم جلسات تفسیر قرآن در همه استان‌های کشور تقویت شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جلسات تفسیر قرآن آمار قابل اعتنایی در کشور ندارد و نیاز است در این زمینه ارتقا و اعتلای برنامه‌های اجرا شده را شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha