مهم‌ترین عملکرد ستاد امر به معروف مقابله با مفسدین ادارات است
کد خبر: 4070811
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱

مهم‌ترین عملکرد ستاد امر به معروف مقابله با مفسدین ادارات است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل گفت: عمده کار عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر مقابله با مفسدین در ادارات و دستگاه‌های اجرایی است تا بیماری بی‌تفاوتی که در جامعه رواج پیدا کرده درمان و احیای فریضتین بیش از پیش رونق پیدا کند.

امر به معروف و نهی از منکربه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم میرعباس‌زاده، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل، ۲۳ تیرماه، در جلسه معارفه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: اقسام امر به معروف و نهی از منکر شامل مسئول بر مردم، مسئول بر مسئول، مردم بر مردم و مردم بر مسئول است که مهمترین این اقسام نظارت مردم بر مسئول محسوب می‌شود.

وی افزود: تغییر روند ستاد به تخصصی‌سازی گروه‌های جهادی در عرصه‌های 18 گانه و تغییر ذائقه مردم از اعتراض به مطالبه‌گری است که اگر عدالت در ادارات و ارگان‌ها برقرار باشد به جامعه آرمانی خواهیم رسید.

میرعباس‌زاده اظهار کرد: شورای امر به معروف قوی‌ترین شورا در سطح استان است که اعضای آن از مقامات ارشد استانی تشکیل شده و برای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات نیازی به افراد فرمالیته وجود ندارد که بایستی مسئولین با انگیزه مضاعف عهده‌دار این مسئولیت باشند و با توجه به نقش فرهنگی اداره کل بهزیستی در جامعه و ارتباط با بخش محروم و ضعیف جامعه باید تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل ادامه داد: بزرگترین کار در امر به معروف تغییر دیدگاه مردم نسبت به فریضتین است و امر به معروف و نهی از منکر بالاترین فریضه‌ای است که نه مختص زمان است و نه مختص مکان و امر به معروف دو رکن به نام قدرت و علم دارد.

وی اظهار کرد: در بحث قدرت و امنیت شغلی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر ستاد با تمام اختیاراتی که قانون اساسی گذاشته حامی است و در بحث علم هم ستاد امر به معروف اقدام به راه‌اندازی دوره آموزش ملی امر به معروف و دوره بینش معروف کرده که در سطح کشور استقبال خوبی وجود دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل بیان کرد: عمده کار عملکرد ستاد مقابله با مفسدین در ادارات و دستگاه‌های اجرایی است تا بیماری بی‌تفاوتی که در جامعه رواج پیدا کرده درمان و احیای فریضتین بیش از پیش رونق پیدا کند و با توجه به این که سیاسیون سهم مردم را اعتراض می‌دانند، باید این اعتراض را به مطالبه‌گری تبدیل کنیم که در این زمینه مطالبه علمی به آبادی منجر خواهد شد.

حامد رضایی، مدیرکل سازمان بهزیستی استان اردبیل در ادامه ضمن ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد اداره کل خبر داد و بیان کرد: افتتاح‌های کمپ ترک اعتیاد و مرکز مشارکت‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان طرح مانا، برقراری میز خدمت در سراسر استان به ویژه مناطق روستایی که جامعه هدف بیشتر است و تأمین منابع مالی خرد برای مددجویان در حوزه توانمندسازی و اشتغال آفرینی از جمله برنامه‌های بهزیستی است.

وحید خلیل‌اللهی، مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل نیز در ادامه گفت: اداره کل بیمه سلامت در بحث عفاف و حجاب و شاخصه های ابلاغ شده به دستگاهها پیش قدم است و این اداره قبل از ابلاغ هم در این بحث در سطح کشور جزو برترین‌ها است.

وی در ادامه به تعداد اعضای بیمه اشاره و نفرات آن را 700 هزار مورد عنوان کرد و گفت: خدمات رسانی به بیش از دو میلیون و 700 هزار نفر مراجعه کننده در سال گذشته انجام یافته و 470 میلیارد تومان هزینه پرداخت شده از طرف بیمه که 77 میلیارد تومان در مورد بیماری کرونا گوشه‌ای از عملکرد این اداره است.

انتهای پیام
captcha