اعمال شرط و شروط در فریضه امر به معروف و نهی از منکر قابل قبول نیست
کد خبر: 4061025
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

اعمال شرط و شروط در فریضه امر به معروف و نهی از منکر قابل قبول نیست

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر مراتب اجرایی مختلفی دارد اما هیچ فردی نمی‌تواند در انجام این فریضه شرط و شروطی قائل شود.

امر به معروف و نهی از منکربه گزارش ایکنا از اردبیل، سید عبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل، نهم خردادماه، در همایش گروه‌های جهادی مطالبه‌گر در اردبیل اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر مراتب اجرایی مختلفی دارد اما هیچ فردی نمی‌تواند در انجام این فریضه شرط و شروطی قائل شود و امروز ابزار تحقق اصلاح‌گری در جامعه فرآیند نظارت عمومی و همگانی است و خود مردم بهترین ناظر برای مسئولان و مدیران هستند تا جلوی تخلفات گرفته شده و به درستی خواسته‌ها و مطالبات مردم برآورده شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل، به تشکیل گروه‌های جهادی مطالبه‌گر در ابعاد و حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: نباید نگاه بی‌تفاوتی در جامعه ترویج پیدا کند بلکه بهتر است همه مردم از مسئولان، مطالبه‌گری کرده و مسئولان نیز در مقام پاسخگویی پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

طباطبایی افزود: برای تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بایستی معروفات و منکرات به شکل واقعی و درست در جامعه تبیین شده و مردم با پای‌بندی به اصول اخلاقی و اعتقادی در صیانت از این معروفات و منکرات گام‌های جدی برداشته و نظارت بیشتری را بر روند فعالیت‌های اجرایی و ادارات داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ افرادی که در احیای این فریضه الهی گام برداشتند، با مشکلات و برخی کاستی‌ها روبه‌رو شدند که ضروری است به شکل واقع‌بینانه انجام و احیای این فریضه الهی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha