حضور بی‌واسطه مدیران در بین مردم برگرفته از الگوهای رفتاری سیره اهل بیت(ع) است
کد خبر: 4071850
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

حضور بی‌واسطه مدیران در بین مردم برگرفته از الگوهای رفتاری سیره اهل بیت(ع) است

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل ضمن تاکید به تاسی از سیره حکومتی حضرت علی(ع) به ویژگی‌های مدیران در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: حضور بی‌واسطه مدیران در بین مردم و اطلاع از مشکلات آنان و پیگیری در میدان عمل از الگوها و عبرتهای اخلاقی و رفتاری سیره اهل بیت(ع) و از نیازهای ضروری شرایط موجود کشور است.

جلال آفاقی معاون دادگستری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلال آفاقی، معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل، ۲۷ تیرماه، در بازدید از یکی از محلات آسیب‌پذیر اردبیل ضمن دعوت از کلیه اصحاب رسانه برای ارتقای سطح تعاملات با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، به مناسبت عید غدیر اشاره و اظهار کرد: حقیقت غدیر و نصب امیرالمومنین(ع) به‌عنوان امامت بعد از پیامبر گرامی اسلام و مسئله‌ پرداختن به حکومت و سیاست و امامت و اداره‌ امت بعد از پیامبر عظیم الشان پاسخی شفاف به کسانى که سعى کرده‌اند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصى زندگى افراد و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند.

وی با تاکید به تاسی از سیره حکومتی حضرت علی(ع)  به ویژگی‌های مدیران در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: حضور بی‌واسطه مدیران در بین مردم و اطلاع از مشکلات آنان و پیگیری در میدان عمل از  الگوها و عبرتهای اخلاقی و رفتاری سیره اهل بیت(ع) و از نیازهای ضروری شرایط موجود کشور است.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل در بررسی وضعیت خانواده‌ای که تصاویر زندگی تاسف بارشان اخیرا توسط یکی از رسانه‌ها منتشر شده بود، شخصا در محل حاضر شد و ضمن دلجویی از خانواده و  بررسی وضعیت موجود هماهنگی‌ها و اقدامات لازم جهت رفع مشکلات و حمایت‌های قانونی انجام گرفت.

گفتنی است؛ در پی انتشار تصاویری از وضعیت  اسف بار زندگی خانواده‌ای در یکی از محلات اردبیل توسط یکی از رسانه‌های استان  و رصد موضوع  توسط دبیرخانه اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در فضای مجازی، جلال آفاقی معاون مقام عالی قضایی استان شخصا و در شب عید ولایت و همزمان با هفته بهزیستی  در محل حاضر و ضمن دیدار با اعضای خانواده، از آنان دلجویی نمود.

خانواده چهار نفره مذکور که در یک مغازه استیجاری حدود چهارمتری فاقد هرگونه امکانات و سرویس بهداشتی با دو فرزند زندگی می‌کنند در بحران جدی قرار دارند که تشکیل پرونده مددکاری، پیگیری تامین اقامتگاه مناسب و کمک مالی بلاعوض از طریق چند خیر، از جمله برکات حضور این مقام قضایی بود.

رسانه‌ها می توانند به برکت قدرت و جایگاه و رسالت خود، نقش تاثیرگذار دوسویه ای بین مردم و مسئولان ایفا کنند و برکات وجود مدیران رسانه ای دلسوز نیز دراین بین خطیر و غیر قابل انکار است.

 گفتنی است؛ جلال آفاقی، معاون رئیس کل دادگستری استان چندی پیش مدیریت ایستاده و پرهیز از پشت میزنشینی صرف و حضور مدیران در میدان برای ارتباط بی‌واسطه با مردم و اطلاع از مشکلات آنان را یادآور شده بود.

این مدیر استانی همواره بر نقش رسانه‌ها بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم تاکید داشته و از حمایت های دستگاه قضایی از اصحاب رسانه در راستای انجام رسالت ذاتی خود خبر داده است.

انتهای پیام
captcha