حمایت از حافظان قرآن؛ رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کد خبر: 4070466
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

حمایت از حافظان قرآن؛ رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد وزارتخانه حمایت از حافظان قرآن است، و حمایت از قاریان بیشتر برعهده سازمان اوقاف و امور خیریه است که در این خصوص به تکلیف و برنامه‌های حمایتی خود عمل می‌کنیم.

نشست مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ارشاد با اصحاب رسانه خراسان‌جنوبی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی رمضانی چابک، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته، 21 تیرماه در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بازسازی ساختار، کارگزار و روش‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت قرار گرفته است، نتیجه این اقدام مهم، چابک‌سازی در وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه ریل‌گذاری ما در وزارتخانه باید عوض شود، افزود: اگر قرار است اعتباری در سطح کلان اختصاص یابد، باید سهم شهرستان‌ها به‌خوبی دیده شود تا شعار عدالت‌محوری محقق شود.

رمضانی چابک با بیان اینکه مسئله محوری در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه از راهبردهای اصلی ما در اداره‌کل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار کرد: نیروهای کارشناسی ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد باید نقش راهبری را برعهده بگیرند و اجرا به مؤسسات و تشکل‌ها سپرده شود.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان برای موضوع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در استان‌ها توزیع شده است، گفت: طرح، ایده و نوآوری‌ها در زمینه مسائل فرهنگی حمایت می‌شود تا شاخص‌های فرهنگی را ارتقا ببخشیم.

وی ادامه داد: موضوع ساخت سالن علامه فرزان را به‌صورت ویژه از حوزه عمران وزارت فرهنگ و ارشاد پیگیری می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تقویت جشنواره تئاتر در استان‌ها از مرکز پیگیری می‌شود، گفت: رویکرد موازی‌کاری باید حذف و همگرایی لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه جداسازی رتبه‌بندی نشریات استانی از ملی موضوعی درستی است که از مرکز پیگیری می‌شود، افزود: رویکرد ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی، رویکرد پیشگیرانه خواهد بود.

رمضانی چابک اظهار کرد: جشنواره ملی رسانه‌ای استاد معتمدنژاد و شهید ناصری در استان برنامه‌ریزی شود و در این زمینه طرح پیشنهادی خوبی ارائه تا از مرکز پیگیری کنیم.

وی یادآور شد: رویکرد وزارتخانه حمایت از حافظان قرآن است و حمایت از قاریان بیشتر برعهده سازمان اوقاف و امور خیریه است که در این خصوص به تکلیف و برنامه‌های حمایتی خود عمل می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha