لزوم حمایت از طرح‌های هدف‌دار جهاددانشگاهی
کد خبر: 4063020
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
آیت‌الله عاملی تاکید کرد:

لزوم حمایت از طرح‌های هدف‌دار جهاددانشگاهی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: انتظار از مسئولان این است که به ایجاد مرکز تحقیقات و پیشگیری از سرطان که مطالبه استانی و از برنامه‌های فناورانه جهاددانشگاهی است، کمک کنند.

دیدار امام جمعه با رئیس جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل، ۱۹ خردادماه، در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری، خدمات ارزشمندی به مردم شریف اردبیل و استان‌های همجوار ارائه و باعث امیدآفرینی و نشاط در خانواده‌ها شده است که قابل تحسین و تقدیر است.

وی بر تسریع احداث مجتمع سلامت جهاد دانشگاهی اردبیل تاکید و خاطرنشان کرد: راه اندازی این مجتمع نقش بسزایی در توسعه خدمات پزشکی استان و تسریع راه‌اندازی مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان که از نیازهای اساسی استان است، خواهد گذاشت به همین خاطر بایستی مساعدت به این امر در راس برنامه‌های متولیان امر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه از جهاددانشگاهی برای عملیاتی کردن طرح‌های هدف‌دار و مورد نیاز استان حمایت می‌کنم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که جامعه ما در تامین نهاده‌های دامی با مشکلاتی مواجه شده است از جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود با روش‌های نوین همچون کشت هیدروپونیک به حل این مشکل کمک کند.

ایجاد خط تولید نهاده‌های دامی از اولویت‌های جهاددانشگاهی است

در این دیدار مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهادانشگاهی استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های واحد اردبیل گفت: راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و خط تولید نشاسته صنعتی از اقدامات مهم جهاد دانشگاهی برای کمک به ارتقای چهره علمی و صنعتی استان بوده است.

وی تصریح کرد: در سایه فعالیت مرکز درمان ناباروری بیش از 2 هزار و 500 زوج صاحب فرزند شده‌اند که این امر ضمن نشاط بخشیدن به خانواده‌ها به کاهش آسیب‌های اجتماعی چون طلاق کمک کرده است.

رئیس جهادانشگاهی استان اردبیل به اخذ مجوز مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان اشاره کرد و ادامه داد: با ایجاد این مرکز بخشی از دغدغه‌های استان در زمینه این بیماری مرتفع خواهد شد.

اوچی‌اردبیلی، ایجاد خط تولید نهاده‌های دامی از جمله خط تولید اسید آمینه لیزین و گلوتامیک اسید مورد مصرف در جیره غذایی دام و طیور را از اولویت‌های جهاددانشگاهی عنوان کرد.

وی از آمادگی جهاددانشگاهی برای ایجاد مرکز تولید نهاده‌های دامی خبر داد و خواستار اعتماد و مساعدت مسئولان استان برای اجرای برنامه‌های علمی و فناورانه شد.

انتهای پیام
captcha