۴۰ پروژه میراث فرهنگی در اردبیل اجرا می‌شود
کد خبر: 4058556
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

۴۰ پروژه میراث فرهنگی در اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اجرای ۴۰ پروژه میراث فرهنگی در استان با ۳۷۳ میلیارد ریال اعتبار مبنای کار قرار گرفته و در این حوزه اجرا شده است.

نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی اردبیلنادر فلاحی، مدیرکل اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: اجرای 40 پروژه میراث فرهنگی در استان با 373 میلیارد ریال اعتبار در استان مبنای کار قرار گرفته و به همین منظور اجرای این طرح‌ها با استفاده از ردیف‌های استانی و ملی و سفر ریاست جمهوری در حوزه میراث فرهنگی در استان اجرا شده است.

وی بیان کرد: اجرای پروژه‌های مطالعاتی از ردیف‌های استانی و ملی در حوزه میراث فرهنگی محقق شده و به همین منظور نسبت به مرمت، حفاظت و احیای بناهای تاریخی و باستان‌شناسی مطالعات و حفاظت بافت تاریخی و استعلام از جمله کارهای انجام یافته برای ما است که باید مورد توجه واقع شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل بیان کرد: سه بنای تاریخی از طریق صندوق احیا در این مدت واگذار شده که شامل خانه آصف، خانه خادم‌باشی و خانه شریعت که به همین منظور پرونده ثبت جهانی سبلان و اقدامات انجام شده در این حوزه مبنای کار قرار گرفته است.

فلاحی بیان کرد: کاروانسراهای ایران در شرف ثبت جهانی قرار گرفته که با تهیه پرونده ثبتی توانستیم 38 اثر استان در ردیف میراث منقول و 16 مورد ثبت میراث غیرمنقول قرار گرفته و ثبت میراث ناملموس 7 اثر و 9 مورد ثبت میراث طبیعی انجام یافته است.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های مرمت و احیای بناهای تاریخی استان از اهم مواردی است که در استان مبنای کار قرار گرفته و امیدواریم شاهد تحقق اهداف مورد نظر در راستای ثبت آثار تاریخی و باستانی باشیم.

انتهای پیام
captcha