اهدای 25 قلم شی تاریخی به موزه مشگین‌‌شهر
کد خبر: 4055999
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

اهدای 25 قلم شی تاریخی به موزه مشگین‌‌شهر

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان مشگین‌‌شهر گفت: 25 قلم شی تاریخی مربوط به دوره اشکانی، سلجوقی و اسلامی توسط یک شهروند مسئولیت ‌پذیر مشگین ‌شهری به موزه شهرستان مشگین‌‌شهر اهدا شد.

اشیای تاریخیبه‌ گزارش ایکنا از اردبیل، ایمانعلی ایمانی، رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی هرستان مشگین‌‌شهر، ۲۰ اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: این اقدام ارزشمند و قابل تقدیر شهروند فهیم مشگین‌شهری یک گام مثبت برای فرهنگ‌سازی و سرآغاز اهدای اشیای تاریخی و فرهنگی بسیاری توسط شهروندان و دوستداران میراث‌فرهنگی خواهد بود.

وی افزود: این اشیا با هدف حفاظت و پاسداشت از هویت و تاریخ مردم این منطقه اهدا شده است و این اشیا پس از کارشناسی، تهیه شناسنامه و شماره‌گذاری اموال و تفکیک در چیدمان با نام اهداکننده در معرض دید بازدیدکنندگان از موزه شهرستان مشگین‌شهر قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: برای سه هزار و 600 مورد از اشیای تاریخی و فرهنگی در شهرستان شناسنامه تهیه شده و برای مابقی اشیا نیز در حال تدوین و تهیه شناسنامه هستیم و با افتتاح بزرگترین موزه باستان‌شناسی استان در شهرستان مشگین‌شهر این آثار ارزشمند در معرض دید عموم و گردشگران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.

ایمانی ادامه داد: شهرستان مشگین‌شهر صاحب تمدن و فرهنگ عظیمی است که یکی از مهمترین اسناد و استناداتش هویت‌ و آثاری هستند که در این منطقه وجود دارند و با ترغیب مردم برای اهدای این آثار به موزه زمینه برای نگهداری هر چه بهتر از آنها و نیز معرفی تاریخ و تمدن منطقه فراهم می‌شود.

انتهای پیام
captcha