نیازمند جلب مشارکت‌های عمومی برای حفاظت از آثار تاریخی هستیم
کد خبر: 4059021
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

نیازمند جلب مشارکت‌های عمومی برای حفاظت از آثار تاریخی هستیم

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: درصدد ایجاد شرایط لازم برای معرفی تاریخ و تمدن منطقه و جلب مشارکت‌های عمومی برای حفاظت از بناها و آثار تاریخی ارزشمند هستیم.

نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی اردبیلنادر فلاحی، مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: نسخ خطی شامل 170 نسخه کتاب خطی در موضوعات مختلف و مربوط به دوران صفوی و قاجار است که توسط خانواده نصرالله صدرالممالک از عارفان و شاعران ایرانی سده سیزدهم هجری قمری اردبیل، به میراث‌فرهنگی استان اهدا شد و در طول سه سال گذشته نسبت به ساماندهی و ثبت در سامانه این کتب اقدامات لازم انجام یافت.

وی بیان کرد: 94 نسخه کپی از این اسناد در مجموعه شیخ صفی نگهداری می‌شود که در اختیار مجموعه جهانی قرار گرفته و هم‌اکنون شاهد رونمایی از این آثار ارزشمند هستیم که تا پایان هفته میراث فرهنگی این نمایشگاه دایر خواهد بود و برنامه‌های مختلفی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در سطح استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تصریح کرد: به دنبال ایجاد شرایط لازم برای معرفی تاریخ و تمدن منطقه و جلب مشارکت‌های عمومی برای حفاظت از بناها و آثار تاریخی ارزشمند هستیم.

فلاحی، از انتخاب موزه چینی‌خانه شیخ صفی به عنوان موزه برتر خبر داد و گفت: ارزیابی شاخص‌های ارزیابی برای موزه‌های استان با بررسی‌های لازم در بخش‌های مختلف و شاخص‌های تعیین شده سبب شده تا در سال‌های اخیر سبب شده این موزه رتبه‌های برتر در شاخص‌های مختلف را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل‌ اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: 17 موزه با موضوعات مختلف در سطح استان وجود دارد که درصدد بهبود وضعیت موزه‌ها برای تحقق اهداف مورد نظر و جذب گردشگران و معرفی آن به همگان هستیم.

انتهای پیام
captcha