10 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به مرحله بهره‌برداری رسید
کد خبر: 4053445
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

10 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به مرحله بهره‌برداری رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه 10 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به مرحله بهره‌برداری رسیده است، گفت: بهره‌برداری از شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین در منطقه مغان بیش از 800 هزار تن به حجم تولیدات کشاورزی استان اردبیل افزوده شده و افزون بر 30 هزار میلیارد ریال ارزش افزوده در استان تولید می‌شود.

پایاب سد خداآفرینبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر تقی‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، هشتم اردیبهشت‌ماه، در بازدید مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از طرح آبیاری شبکه پایاب سد خداآفرین در منطقه مغان، اظهار کرد: این پروژه 43 هزار و 435 هکتار از اراضی دیم دشت مغان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی، با اشاره به اجرای پروژه شبکه فرعی آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین در دشت مغان در قالب پنج ناحیه عمرانی، بیان کرد: این طرح با سیستم آبیاری قطره‌ای و سیستم سنترپیوت(سامانه دوار مرکزی) اجرا شده و در جریان آن یک هزار و 224 دستگاه سنترپیوت خریداری و نصب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، با اشاره به هزینه 12 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای شبکه فرعی آبیاری پایاب سد خداآفرین در دشت مغان گفت: با بهره‌برداری کامل از این طرح 15 هزار و 700 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

تقی‌زاده، همچنین از واگذاری 11 هزار و 762 هکتار از این اراضی به بهره‌برداران کشاورزی در قالب 68 تشکل تعاونی بهره‌برداران خبر داد و اضافه کرد: تکمیل این طرح منوط به تامین آب از طرف شرکت آب منطقه‌ای استان است.

وی ادامه داد: در صورت تامین آب مورد نیاز و نیز تامین 15 هزار میلیارد ریال اعتبار این طرح تکمیل شده و به بهره‌برداری کامل ‌می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با بهره‌برداری از شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین در منطقه مغان بیش از 800 هزار تن به حجم تولیدات کشاورزی استان اردبیل افزوده شده و افزون بر 30 هزار میلیارد ریال ارزش افزوده در استان تولید می‌شود.

انتهای پیام
captcha