صدور مجوزهای لازم برای شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل پیگیری می‌شود
کد خبر: 4046854
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

صدور مجوزهای لازم برای شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل پیگیری می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل، گفت: صدور مجوزهای لازم برای شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف برخورداری از حمایت‌ها در دستور کار است.

شرکت‌های دانش‌بنیانحبیب ابراهیم‌پور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انواع بسیار متفاوتی دارد که طبق دسته‌بندی‌های انجام یافته به 110 مورد رسیده که با تلاش‌های انجام یافته حمایت از 22 شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری در استان رقم خورده است.

وی بیان کرد: صدور مجوزهای لازم برای شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف برخورداری از حمایت‌ها در دستور کار است که به همین منظور پارک علم و فناوری با تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان توانسته حمایت‌های لازم را با جذب منابع مالی رقم بزند که در این زمینه راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت‌های لازم را از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل، گفت: تمامی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و قناوری از حمایت‌های مالی و غیرمالی بهره‌مند هستند و برخورداری از تسهیلات بستر برای رسیدن به مرحله تولید و خودکفایی در دستور کار است تا بستر توسعه و اقتصاد همه‌جانبه در استان رقم بخورد.

عضو شورای اداری استان اردبیل، تصریح کرد: مبلغ 41 میلیارد تومان تسهیلات جذب شده و به همین منظور 22 شرکت دانش‌بنیان را به بانک معرفی کرده‌ایم که این موضوع توانسته جهش جدیدی را در اشتغال، تولید و اقتصاد استان داشته باشد و به همین دلیل برنامه‌ریزی‌های اساسی و قابل توجهی در این زمینه در حال انجام است.

ابراهیم‌پور اظهار کرد: 36 شرکت دانش‌بنیان در استان فعالیت می‌کنند که در حوزه‌های مختلف همچون بخش کشاورزی، برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات مشغول فعالیت هستند و 12 شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز در حوزه‌های دیگری همچون علوم انسانی، اجتماعی و هنری در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام
captcha