مزایای برابری برای همه فعالان قرآنی در نظر گرفته شود + صوت
کد خبر: 4046743
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
یک فعال قرآنی خواستار شد:

مزایای برابری برای همه فعالان قرآنی در نظر گرفته شود + صوت

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی به عنوان اولین فرد بیمه شده در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: هر دو بیمه صندوق اعتباری هنرمندان و این بیمه تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند از اینرو درخواست دارم مزایای برابری برای همه فعالان قرآنی در نظر گرفته شود.

لیلا شکرانیلیلا شکرانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی در گفت‌وگو با ایکنا، به عنوان اولین فعال قرآنی بیمه شده در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، بیان کرد: اولین لیست در کل کشور از استان ما معرفی شد که در مرحله اول ۲۲ نفر بودند و در حال حاضر نیز در حال تکمیل اطلاعات مؤسسات هستیم تا آخر ماه آن‌ها را معرفی کنیم.

وی افزود: این بیمه زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و ماهانه 95 هزار تومان پرداخت می‌شود. بازنشستگی نیز به تعداد سنواتی است که پرداخت می‌شود، البته مبلغ بازنشستگی کمتر از بیمه قبلی است چون کمتر هم پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی در مقایسه با بیمه فعالان قرآنی که برای صندوق اعتباری هنرمندان است، گفت: قطعاً مزایای صندوق اعتباری هنر بیشتر از این بیمه است، به خصوص در سال‌های اخیر و بعد از شیوع کرونا شاهد بودیم که هر چند وقت یک بار بسته‌های حمایتی هم برای بیمه‌شدگان خودشان داشتند و در همین عید گذشته نیز برای هر نفر مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان واریز کردند، این بیمه تأمین اجتماعی روستایی تازه راه‌اندازی شده که قشر جدید فعالان قرآنی تحت پوشش آن قرار می‌گیرند، تازه اول کار است و شاید سال‌های بعد مزایایی برای آن‌ها پیش بیاید که ما خبری از آن‌ها نداریم.

وی ادامه داد: جا دارد صمیمانه از آقای انجم‌شعاع تشکر کنم که پیگیر این قضیه بود، در گذشته نیز با پیگیری آقای انجم‌شعاع بیمه فعالان قرآنی تحت پوشش صندوق هنرمندان راه‌اندازی شد که متأسفانه ما محروم شدیم و از آن بیمه جا ماندیم. الان هم با آمدن آقای انجم‌شعاع بارقه امیدی و انگیزه مضاعفی برای فعالان قرآنی پیش آمد که تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی قرار گرفتند.

شکرانی اظهار کرد: اکثر فعالان قرآنی بدون اینکه مزد و حقوق آن چنانی داشته باشند، زحمت می‌کشند و خودشان شخصاً این بیمه را پرداخت می‌کنند، به این دلخوشی و امید که بعد از رسیدن به سن بازنشستگی مستمری ناچیزی داشته باشند که بتوانند زندگی خود را بگذرانند. واقعاً جای امیدواری است و خدا را شاکریم از این اتفاق میمون و مبارکی که امسال افتاد.

وی عنوان کرد: از آنجا که هر دو بیمه تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند نیاز است مزایای برابری را برایشان در نظر بگیرند، چون همه‌ این افراد فعال قرآنی هستند، مثلاً اگر بسته حمایتی قشر اول که تحت پوشش صندوق اعتباری هنر هستند یک میلیون و پانصد هزار تومان است، برای اینها یک میلیون تومان در نظر بگیرند، یک مقداری کمتر باشد ولی بالاخره از مزایای تقریباً مساوی برخوردار باشند.

جدول مقایسه صندوق هنرمندان و صندوق بیمه اجتماعی روستایی در سال 1400

مقایسه بیمه هنرمندان و صندوق بیمه اجتماعی روستایی

بنا بر این گزارش، از تفاوت‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می‌توان به بازنشستگی با 65 سال سن اشاره کرد که در مورد بیمه‌ تأمین اجتماعی برای مردان 60 و برای زنان 55 سال است.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

انتهای پیام
captcha