برنامه نوروزگاه در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد
کد خبر: 4045216
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

برنامه نوروزگاه در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، گفت: برنامه سفر آنلاین و نوروزگاه با حضور جمع کثیری از میهمانان نوروزی در محوطه مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد.

نادر فلاحی مددیرکل میراث فرهنگی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، هفتم فروردین‌ماه، در مراسم برنامه نوروزگاه در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، اظهار کرد: حضور گردشگران در این استان با افزایش ماندگاری همراه بوده به طوری که میانگین اقامت مسافران به ۳.۵ روز افزایش افته است.

فلاحی، با اشاره به آغاز فصلی نو در گردشگری استان اردبیل، افزود: امسال هرچند نسبت به سال‌های قبل از کرونا به علت شرایط نامساعد جوی با کاهش حضور مسافر در استان اردبیل مواجه هستیم، اما حضور گردشگران نسبت به دو سال اخیر چند برابر شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و بر اساس سابقه ورود بیشتر مسافر به اردبیل در نیمه دوم تعطیلات نوروزی، این استان در هفته جاری میزبان خیل کثیری از مسافران نوروزی خواهد بود.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، اظهار کرد: اقامتگاه‌ها و مجموعه‌های گردشگری استان در آمادگی صد درصدی برای پذیرایی از مسافران نوروزی قرار دارند و دستگاه‌های اجرایی مختلف نیز با هماهنگی ستاد خدمات سفر آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی، از پر شدن بیش از ۹۰ درصد ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اردبیل در روزهای تعطیلات عید امسال خبر داد و بیان کرد: مجموعه مدیریت گردشگری استان به دنبال افزایش ماندگاری مسافران در استان است.

فلاحی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار میزان ماندگاری مسافران نوروزی در استان اردبیل به بیش از سه روز افزایش یافته و ضرب اشغال هتل‌ها به بالای ۸۰ درصد رسیده است.

وی، دایر کردن نمایشگاه دایمی معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گردشگری استان اردبیل در محل نگارخانه شاه اسماعیل صفوی پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و فعال شدن ستاد خدمات سفرهای نوروزی در این محل را از جمله اقدامات موثر برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران استان ذکر کرد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، بیان کرد: گردشگران نوروزی در ابتدای ورود خود به این استان می‌توانند از مجموعه جهانی شیخ صفی بازدید کرده و در این نمایشگاه با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان آشنا شوند و مقصد خود را از میان این جاذبه‌ها انتخاب کنند.

وی، با اشاره به اهمیت نحوه ارائه صنایع دستی و تلاش برای کاربردی کردن این آثار در زندگی مردم نیز اضافه کرد: آثار صنایع دستی از جمله قلم‌زنی، چرم‌دوزی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیز صنایع دست‌بافته استان اردبیل از جمله ورنی مغان و گلیم عنبران که به ثبت ملی نیز رسیده، در این نمایشگاه عرضه شده و گردشگران می توانند خریداری کنند.

انتهای پیام
captcha