میزبانی موزه‌های اردبیل از مسافران نوروزی
کد خبر: 4044441
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

میزبانی موزه‌های اردبیل از مسافران نوروزی

سرپرست امور موزه‌های استان اردبیل گفت: در ایام تعطیلات نوروز 1401 تمامی موزه‌های استان اردبیل برای بازدید مسافران و اهالی استان آماده‌سازی شده و میزبان مسافران و گردشگران است.

موزه‌های اردبیلفردین عینی، سرپرست امور موزه‌های استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز 1401 تمام موزه‌های استان اردبیل برای بازدید مسافران و اهالی استان آماده‌سازی شده و میزبان مسافران و گردشگران است و به همین منظور 17 موزه مستقل در استان از ساعت 8 تا 19 پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران نوروزی است.

وی بیان کرد: پایگاه‌های ملی اعم از پایگاه شهر یئری و پایگاه کنزق برای این ایام آماده‌سازی شده که قابلیت بازدید توسط گردشگران را دارند و به همین منظور شرایط لازم برای خرید بلیت الکترونیکی بازدید از موزه‌ها و پایگاه‌های ملی استان فراهم شده که از جمله می‌توان به موزه فرش، موزه چینی‌خانه، موزه باستان‌شناسی، موزه سکه، کتیبه‌های سنگی و موزه‌های عکس‌های تاریخی اشاره کرد.

سرپرست امور موزه‌های استان اردبیل ادامه داد: 15 هزار تخت در مراکز اقامتی استان با 40 واحد مجتمع آب‌درمانی و آبگرم درمانی در شهرستان‌های مختلف آماده‌سازی شده که به همین منظور تخفیف برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است.

عینی تصریح کرد: تخفیف 50 درصدی و 30 درصدی برای سایرگردشگران در نظر گرفته شده که به همین منظور پذیرش فرهنگیان در اماکن اقامتی در استان ادامه دارد و ستاد تسهیلات نوروزی استان بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از گسترش شیوع کرونا نظارت به صورت اساسی ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: گروه‌های بازرسی ویژه با مشارکت‌های دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تشکیل و برنامه‌ریزی در این زمینه انجام یافته است که امیدواریم بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم و شاهد استقبال گرم مسافران و گردشگران در این ایام باشیم که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha