تولیدکنندگان بخش کشاورزی به دنبال اقتدار غذایی هستند
کد خبر: 4043723
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

تولیدکنندگان بخش کشاورزی به دنبال اقتدار غذایی هستند

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: درصدد هستیم با تلاش 4.5 میلیون نفر تولید کننده بخش کشاورزی به مرحله کسب اقتدار غذایی دست یابیم.

جهاد کشاورزیبه گزارش ایکنا از اردبیل، هوشنگ محمدی، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی، ۲۵ اسفندماه، در آیین تودیع و معارفه روسای سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، اظهار کرد: دولت در راستای توسعه بخش کشاورزی تمهیدات لازم را به عمل آورده و به دنبال تحقق امنیت غذایی است که باید اهمیت ویژه‌ای به نقش کلیدی اقتدار غذایی توجه شود.

وی بیان کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور با تحقق اهداف مورد نظر برطرف‌شدنی است که به همین منظور درصدد هستیم با تلاش 4.5 میلیون نفر تولید کننده بخش کشاورزی به مرحله کسب اقتدار غذایی دست یابیم و اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها را در این بخش گسترش دهیم که این موضوع نیازمند مدیریت جهادی است.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: مدیریت جهادی برای توسعه بخش کشاورزی امری لازم و ضروری است تا مدیریت توانمند کشور در بخش کشاورزی به خودکفایی و استقلال واقعی برسد که در حوزه مدیریت این حوزه می‌توانیم بسیاری از مسائل و مشکلات بخش کشاورزی را حل و فصل کنیم.

محمدی بیان کرد: کشاورزی نقش مهمی در اشتغال و کارآفرینی دارد که باید به این مهم با جدیت ویژه نگریسته شود و در این زمینه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه واقع شود

در ادامه، یاسر عبداللهی‌عابد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز اظهار کرد: میزان تولید محصولات کشاورزی به 4 میلیون تن رسیده که به همین منظور صدور مجوز فعالیت برای 256 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان رقم خورده و انتظار می‌رود شتاب خوبی در اجرای این پروژه‌ها محقق شود.

عبداللهی ادامه داد: جلوگیری از خام‌فروشی بخش کشاورزی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ما را در اجرای سیاست الگوی کشت رهنمون می‌کند که به همین منظور باید از تمامی ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود.

انتهای پیام
captcha