ارتباط زنده شدن طبیعت و ظهور مهدی موعود + فیلم
کد خبر: 4042941
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
در پیام بهاری حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی بیان شد؛

ارتباط زنده شدن طبیعت و ظهور مهدی موعود + فیلم

حافظ کل قرآن کریم با اشاره به مصادیق زنده شدن طبیعت در قرآن، گفت: در روایات متعدد نیز ظهور حضرت حجت(عج) به عنوان یکی از مصادیق زنده شدن طبیعت مورد تأکید قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین طباطبایی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین طباطبایی،‌ حافظ کل قرآن و قائم‌مقام موسسه جامعة القرآن الکریم و اهل البیت(ع) به مناسبت فرارسیدن نوروز و سال جدید ضمن تبریک، به بیان نکاتی از قرآن در مورد بهار و زنده شدن طبیعت پرداخته است. متن صحبت‌های وی در ادامه آمده است.

«در قرآن کریم در رابطه با بهار با اینکه به صراحت نام برده نشده است، آیات متعددی داریم. در این آیات رازها نهفته است و اینکه آیات به طور مفصل و در سوره‌های مختلف قرآن بیان می‌شود نیز اشاره به بحث معاد دارد و معاد را برای افرادی که منکر آن هستند، مجسم می‌کند.

وقتی قرآن کریم می‌فرماید که زمین مرده چگونه تبدیل به زمین سرسبز می‌شود و بسیاری از موارد و جزئیات آن را بیان می‌کند به همین موضوع اشاره دارد. در سوره مبارکه حدید داریم که می‌فرماید: «أَنَّ اللَّهَ يُحْيِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا» بدانید خدا قطعاً زمین را احیا می‌کند بعد از اینکه مرده است.

محمدحسین طباطبایی

در روایات هم به این موضوع اشاره شده است. یکی از مصادیق خاص این کار که در چندین روایت مورد اشاره قرار گرفته است این است که یکی از مصداق‌های بارز احیای زمین قیام حضرت حجت(عج) است که زمین پر از ظلم و جور شده و با ظهور و گسترش عدالت ایشان، زمین احیا می‌شود.

یکی از اموری که حضرت مهدی(عج) انجام می‌دهند و جزء شاخص‌ترین کارهای ایشان است، بحث آموزش قرآن کریم است. یکی از کارهای خاص ایشان توجه به قرآن و برگزاری کرسی‌های آموزش قرآن است. اگر ما واقعاً این دغدغه و داعیه را داریم و می‌گوییم ما منتظر ظهور آن حضرت هستیم، که ان‌شاالله توفیق داشته باشیم و جزء سربازان امام زمان(عج) بمانیم، باید پیرو ایشان باشیم.

یکی از کارهای اصلی ایشان بحث تکریم قرآن و آموزش برای همه است. پس هر کسی که خود را منتظر ظهور و دوستدار آن حضرت می‌داند، باید در راه تکریم و آموزش قرآن کریم گام بردارد.»

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یا صاحب الزمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۷ - ۱۶:۱۶
0
0
بسیار عالی بود من از کودکی ایشان را میشناسم و نسبت به ایشان ارادت دارم و ممنون از پخش این برنامه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۰۱:۳۵
0
0
به به چقدر زیبا تفسیر کردند
captcha