اجرای طرح ملی «دادرس» در مدارس آذربایجان غربی
کد خبر: 4036587
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹

اجرای طرح ملی «دادرس» در مدارس آذربایجان غربی

مدیر عامل  جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی  از اجرای دهمین دوره طرح ملی «دادرس» در بیش از ۳۵۰ مدرسه در استان خبر داد.

اجرای طرح ملی «دادرس» در مدارس آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، امیر جعفرزاده، مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، ۲۵ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دهمین دوره طرح ملی «دادرس» دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت در سال تحصیلی جاری همزمان با آغاز دهه مبارک فجر اجرایی شده و این طرح در بیش از ۳۵۰ مدرسه برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم در استان آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

وی گفت: جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی  با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان در طی سال گذشته ۱۱ هزار و ۷۰۵ دانش آموز پایه هشتم آموزش داده شد و در دهمین دوره طرح ملی «دادرس» همه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم می‌توانند از آموزه‌های امدادی این طرح برخوردار شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی ادامه داد: طرح «دادرس» پارسال به صورت مجازی برگزار شده است، ولی امسال با توجه به مجوز ستاد کرونا بعضی مدارس به‌صورت حضوری و بعضی شهرها که به هر دلیل که شرایط فراهم نشود آموزش‌های مجازی را هم خواهیم داشت که توسط ۶۶ مربی در سطح استان آموزش داده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تعداد مدارس امدادی در سطح استان گفت: سهمدرسه امدادی در سطح استان با ۴۴۱ دانش‌آموز آماده برا روزهای سخت توسط مربیان طرح دادرس آموزش دیده و آماده هستند.

جعفرزاده گفت: دهمین دوره طرح ملی «دادرس» با آموزه‌هایی از قبیل مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های اسکلتی بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، اطفای حریق، حمل مصدوم و اسکان اضطراری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha