اجرای طرح کاربینی میدانی طرح ملی دادرس در اردبیل
کد خبر: 4202004
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

اجرای طرح کاربینی میدانی طرح ملی دادرس در اردبیل

معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: طرح کاربینی میدانی طرح ملی دادرس با حضور دانش‌آموزان اردبیلی در سال تحصیلی جاری با مشارکت معاونت امداد و نجات اجرا شد.

اجرای طرح کاربینی میدانی طرح ملی دادرس در استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از هلال احمر اردبیل، سیدعلی حجتی، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل، هفتم اسفندماه، در حاشیه برگزاری این طرح در سخنانی تصریح کرد: آماده‌سازی جامعه در برابر مخاطرات به منظور کاهش آثار آسیب‌های ناشی از سوانح و حوادث در چرخه مدیریت بحران اهمیت قابل توجهی دارد به طوری که در این میان آموزش، تربیت و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه این طرح برای دانش آموزان کانون‌های دانش آموزی هلال احمر استان در ۱۰ شعب از اول دی ماه تا پایان بهمن ماه اجرایی شد، اذعان کرد: بازدید از مراکز و تجهیزات مرتبط با سرفصل‌های آموزشی دادرس شامل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، پایگاه‌های امدادی، اتاق پراتیک، آمبولانس و سایر موارد در حوزه امداد و نجات و آشنایی دانش آموزان با آن‌ها انجام شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به سرفصل‌های این دوره افزود: کاربینی طرح ملی دادرس در ۸ آیتم مخاطرات طبیعی، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیاء قلبی ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال مصدوم، اطفاء حریق، سوختگی و اسکان اضطراری برای دانش آموزان اجرا شد.

به گفته حجتی سهمیه طرح دادرس در استان اردبیل ۱۳۷ بود که ۷۹ مورد آن کار بینی شده است و این طرح از ابتدای شروع با مشارکت ۲۴۰۱ نفر دانش‌آموز اجرا شده است.

وی در پایان اذعان کرد: هلال‌احمر استان اردبیل آمادگی دارد تا آموزش کمک‌های اولیه را به هم‌وطنان علاقه‌مند به صورت رایگان ارائه دهد.

انتهای پیام
captcha