800 هزار فرصت شغلی در مناطق محروم و روستایی کشور ایجاد می‌شود
کد خبر: 4034472
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

800 هزار فرصت شغلی در مناطق محروم و روستایی کشور ایجاد می‌شود

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، گفت: برنامه‌ریزی‌ها بر این است که در طول 18 ماهه آینده اشتغال‌زایی برای 800 هزار نفر در مناطق محروم و روستایی کشور ایجاد شود.

کارآفرینی امیدنعمت‌الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: طرحی به نام صندوق پیشرفت و عدالت در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده و 300 هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی این صندوق در نظر گرفته شده که با توجه به مشخص شدن منابع ارزی و اعتباری طرح‌ها طرح ویژه و مهم دولت در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: سهم استان اردبیل 6 هزار میلیارد تومان از صندوق پیشرفت و عدالت است که با منابع دیگر به 12 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که بی‌شک راه‌اندازی این صندوق در مناطق محروم کشور سبب شروع سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی خواهد شد که در این زمینه تصمیمات خوبی برای رفع بیکاری در تمامی استان‌های کشور محقق خواهد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، گفت: برنامه‌ریزی‌ها بر این است که در طول 18 ماهه آینده اشتغال‌زایی برای 800 هزار نفر در مناطق محروم و روستایی کشور ایجاد شود که با ادامه این روند می‌توان به عنوان شعار مهم دولت سیزدهم عدالت‌محور و سپردن کار دست مردم است و راه‌اندازی این صندوق به شرط استفاده صحیح از این منابع در بخش تولید تحول عظیمی را در مناطق محروم کشور خواهد شد.

رضایی اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای استان اردبیل با حمایت از صندوق کارآفرینی امید بیش از هر موضوع دیگری حائز اهمیت است که در این زمینه دولت سیزدهم با نگاهی دقیق نسبت به توسعه سرمایه‌گذاری در بودجه سال آینده تلاش می‌کند تا حمایت‌های جدی از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را دداشته باشد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی شده استان اردبیل تا سال آینده 12 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته باشد که با هدفگذاری‌های لازم و اساسی نسبت به توسعه اشتغال و اقتصاد گام بردارد و به همین منظور سرمایه‌گذاری با توانمندی بالا برای استان تعریف شده است که می‌تواند به صورت همه‌جانبه مورد حمایت مسئولان دولتی و بخش خصوصی واقع شود.

رضایی اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر نیز طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی و تولیدی توسط بنگاه‌های خرد خانگی و بنگاه‌های کوچک با هدف اشتغال 37 هزار نفر در استان فراهم شده که این طرح‌ها متناسب با وضعیت مناسب اقتصادی اردبیل در نظر گرفته شده و عمدتا بر پایه کشاورزی است.

انتهای پیام
captcha