آغاز پنجمین دوره طرح بسته قرآنی آستان مقدس عباسی در عراق + عکس
کد خبر: 4032323
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

آغاز پنجمین دوره طرح بسته قرآنی آستان مقدس عباسی در عراق + عکس

مرکز آموزش قرآن کریم آستان عباسی شعبه بابل عراق، پنجمین دوره طرح بسته قرآنی را آغاز کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه جهانی الکفیل، این طرح شامل آموزش دروسی چون عقاید، فقه، تفسیر موضوعی، زبان عربی، علوم قرآنی، روش تدریس، احکام قرائت و تجوید و پژوهش قرآنی است و با هدف توسعه صلاحیت علمی شرکت‌کنندگان و تکیه بر اهداف این طرح برگزار می‌شود.
 
مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی در مجموعه آموزشی العمید وابسته به آستان عباسی در استان بابل با حضور رئیس مجمع علمی قرآن آستان عباسی، اساتید قرآن و شرکت‌کنندگان در این طرح برگزار شد.
 
شیخ جواد النصراوی، مدیر مرکز آموزش قرآن کریم در سخنانی با اشاره به اینکه این دوره در راستای نشر فرهنگ قرآنی برگزار شده است، اظهار کرد: این دوره شامل دروس قرآنی و علوم مبتنی بر قرآن کریم است که حجت‌الاسلام سیداحمد الصافی، تولیت آستان مقدس عباسی بر تدریس آن تأکید داشته است.
 
وی تصریح کرد: آنچه این طرح را متمایز می‌کند، آماده‌سازی اساتید شایسته در زمینه علوم قرآنی و نشر فرهنگ قرآنی بین افراد جامعه است و مرکز آموزش قرآن آستان حسینی با اهتمام به برگزاری این دوره، همه لوازم مورد نیاز آن را فراهم خواهد کرد.
 
سیدمنتظر المشایخی، مسئول مرکز آموزش قرآن شعبه بابل نیز تأکید کرد: این مرکز یک مؤسسه شبه دانشگاهی است که در طی 2 سال، بیش از 14 ماده درسی را در قالب طرح بسته قرآنی به‌صورت منظم و برنامه‌ریزی شده ارائه داده و هدف آن تربیت معلمان قرآن است.
 
در مراسم افتتاحیه این طرح قرآنی، قرائت قرآن گروهی توسط تعدادی از قرآن‌آموزان انجام و از شرکت‌کنندگان در مسابقه قرآنی بصره که رتبه‌های نخست را در کشور عراق کسب کرده بودند، تجلیل به عمل آمد.

 

آغاز پنجمین دوره طرح بسته قرآنی آستان مقدس عباسی  در عراق + عکس

آغاز پنجمین دوره طرح بسته قرآنی آستان مقدس عباسی  در عراق + عکس

انتهای پیام
captcha