آغاز ششمین دوره طرح ملی قرآنی آستان امامین عسکریین
کد خبر: 4065310
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

آغاز ششمین دوره طرح ملی قرآنی آستان امامین عسکریین

معاونت قرآن کریم وابسته به بخش امور دینی آستان مقدس امامین عسکریین، ششمین دوره طرح ملی قرآنی این عتبه ویژه حفظ و قرائت قرآن را با حضور شرکت‌کنندگانی از رده‌های سنی مختلف راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری قرآنی ق، حیدر المیاحی، مدیر این برنامه گفت که بیش از صد دانش‌آموز از استان‌های مختلف و داخل و خارج عراق در فعالیت‌های این پروژه که دو ماه متوالی به طول می‌‌انجامد شرکت می‌کنند و شبانه‌روز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 المیاحی افزود: این طرح شامل دروس حفظ قرآن، فقه، عقاید، اخلاق و سیره اهل بیت(علیهم السلام) است و همچنین برنامه‌های معارفی، سفرهای تفریحی و فعالیت‌های ورزشی برای دانش‌آموزان سنین مختلف تحت نظارت اساتید واجد شرایط داخل و خارج عراق ارائه می‌شود. 

همچنین مراسم سومین دوره فارغ‌التحصیلی کودکان قرآنی کانون براعم الزهرا(س) در کربلای معلی برگزار شد.

آستان حسینی شاهد جشن فارغ‌التحصیلی سومین دسته از دانش‌آموزان کانون الزهرا(سلام الله علیها) وابسته به این آستان بود. 

سعدالدین هاشم، مسئول اداره رفاه و پرورش کودکان گفت: این مرکز برنامه‌های متنوعی را ارائه می‌دهد که منحصر به آموزش‌های دینی، اخلاقی و فقهی نیست، بلکه در زمینه پرورش مهارت‌های کودکان در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

سرور الخفاجی، مدیر مرکز نیز گفت: با حفظ قرآن کریم ضمن ارائه دروس آموزشی مصوب در مهدکودک‌های دولتی و دروس اخلاقی و فقهی بر روی کودکان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. 

 کارگاه توسعه قرآنی آستان حسینی در شهر قم 

مرکز بین‌المللی فعالیت‌های قرآنی آستان مقدس حسینی(ع) با حضور نیروهای شعب خود در شهر مقدس قم، کارگاه آموزشی مهارت‌های مربی قرآن کریم برای معلمان زن برگزار کرد.

 منتظر المنصوری، مدیر این مرکز گفت: به عنوان بخشی از مشارکت‌های مستمر آموزشی مبتنی بر تجربیات علمی و تخصصی در زمینه آموزش قرآن کریم، کارگاه آموزشی مهارت‌آموزی استادان قرآن کریم در قم برگزار شد که در آن جمال بری، استاد لبنانی به تدریس پرداخت.

المنصوری افزود: از مزیت‌های این کارگاه این بود که به منظور ترویج اطلاعات قرآنی در بین آحاد جامعه، به صورت حضوری و مجازی برگزار شد و الحمدلله این کارگاه با موفقیت به کار خود خاتمه داد. حضور گسترده که به معلمان خواهر اختصاص داده شد، زیرا تعداد شرکت‌کنندگان به 28 نفر به صورت حضوری و بیش از 200 نفر به صورت مجازی در این دوره شرکت کردند.

این کارگاه با تجلیل از مدرس دوره و همچنین قدردانی از معلمان شرکت‌کننده به پایان رسید و لوح سپاس از سوی مدیریت شعبه مرکز به آنان اهدا شد.

برنامه‌های قرآنی مخصوص کودکان و نوجوانان در سامرا و کربلا//اماده

انتهای پیام
captcha