فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان اقدامی ارزشمند و اساسی است
کد خبر: 4031625
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان اقدامی ارزشمند و اساسی است

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل، گفت: فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و دختران اقدام ارزشمند اساسی است که در راستای اعزام مبلغه برای تبیین نقش زنان در تربیت دینی فرزندان، اجرای برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی حضوری و مجازی با موضوع زنان و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، در دستور کار است.

سارا حقی تبلیغات اسلامی اردبیل به گزارش ایکنا از اردبیل، سارا حقی، مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل، ششم بهمن‌ماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: تربیت فرزندان به گونه‌ای است که در راستای توسعه ترویج دین و اعتقادات گام‌های اساسی برداشته و فرهنگ ایرانی - اسلامی برای ما الگوی زندگی است.

وی بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و دختران اقدامات ارزشمند اساسی است که در راستای اعزام مبلغه برای تبیین نقش زنان در تربیت دینی فرزندان، اجرای برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی حضوری و مجازی با موضوع زنان و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و اهمیت جمعیت و فرزندآوری، اجرای جشنواره حرف‌آورد با موضوع «شکوه مادری»، اجرای پویش رفیقانه ویژه دختران نوجوان و جوان از برنامه‌های امور فرهنگی بانوان در حوزه زنان و دختران است.

وی افزود: فراخوان پویش ملی کتابخوانی «مثبت سه» با موضوع فرزندآوری، برگزاری جلسات ستاد نهضت تبلیغی زنان استان، برنامه‌ریزی اجرای نظام تبیین و ایران ۱۴۴۰ در حوزه زنان و خانواده، انتشار بیانیه و اجرای طرح‌های فرهنگی و آموزشی در فضای مجازی، پشتیبانی و محتواسازی فرهنگی، اجتماعی و دینی سایت جمعیت بانوان فعال فرهنگی از دیگر برنامه‌های امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در هفته زن و گرامی داشت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) است.

مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل، بر ضرورت الگوگیری مادران و بانوان از سیره و تربیت فاطمی در زندگی تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین وظیفه و مسئولیت مادران، تربیت فرزند است که نتیجه آن در آینده مشخص می‌شود و بایستی فرزندان را به گونه‌ای تربیت کنیم که در راستای دین، مذهب و اعتقادات‌مان گام برداشته و سبک زندگی ایرانی، اسلامی را الگوی زندگی خویش قرار دهند.

حقی اظهار کرد: خداوند زن را مظهر خلاقیت و جمال و زیبایی خویش آفرید و وجود او را مربی و پرورش دهنده افراد جامعه قرار داده و زمین را مملو از فرزندان و تربیت یافته‌های او کرد.

مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل، به جایگاه مقام مادر در اسلام اشاره کرد و افزود: قرآن کریم در احترام و نیکی به والدین سفارش بسیار فرموده و به خاطر مقام و فضیلت والای مادر این سفارش را بارها تکرار کرده و تاکید دارد که در محیط خانه و اجتماع برجسته‌ترین نقش مادر، نقش تربیتی بوده و چگونگی رفتار مادر با کودک در شکل دهی ساختار شخصیتی او تأثیری چشم گیر دارد.

انتهای پیام
captcha