مجله صبحگاهی تسنیم مزین به یاد «هوشنگ یاری»/ وعده‌ای که هنوز بر زمین است + صوت
کد خبر: 4022871
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

مجله صبحگاهی تسنیم مزین به یاد «هوشنگ یاری»/ وعده‌ای که هنوز بر زمین است + صوت

مجله صبحگاهی تسنیم در نخستین روز زمستان با یاد قاری و معلم قرآن همراه بود. طی این برنامه به مسئولان کرمانشاهی و کشوری متذکر شد که وعده‌ نام‌گذاری کوچه محل سکونت ایشان به نام هوشنگ یاری هنوز با گذشت بیش از یک سال، محقق نشده است.

مرحوم هوشنگ یاریبه گزارش ایکنا، مجله صبحگاهی تسنیم شبکه رادیویی قرآن، امروز، اول دی‌ماه با تلاوت آیت‌الکرسی با صدای محمدمهدی یاری، فرزند مرحوم هوشنگ یاری همراه بود.

در این برنامه که با اجرای غلامرضا احمدی همراه بود، یادآور شد «مرحوم هوشنگ یاری، قاری ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم بود که زندگی خود را وقف قرآن کرده است. وی معلم فرهیخته و با اخلاق قرآن بود که در محضر مقام معظم رهبری نیز به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت».  


بیشتر بخوانید:

«هوشنگ یاری» قاری بین‌المللی آسمانی شد + پیام‌های تسلیت

دیدار جامعه قرآنی کرمانشاه با خانواده مرحوم یاری

كوچه‌ محل سکونت خانواده «هوشنگ یاری» به نام این معلم قرآن نامگذاری شد


محمدمهدی یاری، 13 سال دارد و از شش سالگی با همراهی پدر وارد عرصه قرآنی شد. مرحوم هوشنگ یاری هم خانواده قرآنی دارد و هم شاگردان فراوانی را در عرصه قرآنی تربیت کرده است. مرحوم یاری در تاریخ 18 آبان‌ماه 1399 در سن 52 سالگی براثر ابتلا به کرونا به دیار باقی شتافت.

کد

در بازدید شهردار کرمانشاه از منزل مرحوم هوشنگ یاری، قاری بین‌المللی، با حضور حجت‌الاسلام حسینی‌کیا، نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس، حجت‌الاسلام احمدی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی عبدالمالکی، معاون فرهنگی شهردار، سیدمحسن موسوی‌یکتا، مدیر اداره قرآنی سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه و مهدی قبادی از فعالان قرآنی، از زنده‌یاد یاری به‌ عنوان یکی از چهره‌های قرآنی ماندگار استان و کشور یاد و از مقام ایشان تجلیل شد.

در این برنامه که به‌ همت اداره قرآنی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برپا شد، مقرر شد جهت تجلیل از مقام این قاری فقید، کوچه محل سکونت خانواده‌شان به اسم مرحوم هوشنگ یاری، نامگذاری شود. وعده‌ای که هنوز با گذشت بیش از یک سال محقق نشده است.

غلامرضا احمدی در برنامه امروز تسنیم گفت: محمدمهدی یاری از مادرش چنین می‌گوید «پس از پدرم، مادرم روحیه قرآنی را در وجودم زنده نگه‌ داشت». وی تجوید را تحت نظارت خواهرش که از طلاب حوزه علمیه و مدرس تجوید است فراگرفته است و امیدواریم هرچه زودتر مسئولان به وعده خود عمل کنند.

یادآور می‌شود، مجله صبحگاهی «تسنیم» به صورت زنده از ساعت ۷ تا ۸ صبح از رادیو قرآن(موج اف ام، ردیف ۱۰۰ مگاهرتز) پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha