پرداخت ۷ میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی در اردبیل
کد خبر: 4020732
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

پرداخت ۷ میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی در اردبیل

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: از اول سال در حوزه مشاغل خانگی ۷ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

پرداخت ۷ میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهروز رحیم‌زاده، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، ۲۳ آذرماه، اظهار کرد: در راستای حمایت از ایجاد و تثبیت ۳۷۰ عنوان شغل در حوزه مشاغل خانگی ۷ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط هم‌استانی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بحث کارآفرینی و اشتغال از مهم‌ترین مباحث جامعه و استان است، افزود: در هشت ماهه سال‌جاری، هزار و ۲۰۰ نفر از طریق مراکز کاریابی جذب و کار خود را آغاز کردند و از ابتدای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری با پرداخت ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت ۶ هزار و ۱۰۰ نفر صاحب کار شدند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از تائید صلاحیت ۵۰ شرکت خدماتی جهت شرکت در مناقصات دولتی خبر داد و تاکید کرد: جهت مردمی‌سازی اقتصاد و تحقق سهم تعاون در اقتصاد کشور تعداد هزار و ۹۵۰ شرکت تعاونی با ایجاد فرصت شغلی برای ۱۸ هزار نفر در استان مشغول فعالیت هستند.

رحیم‌زاده به صادرات و ارزآوری این شرکت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت‌ها در سال‌جاری با صادرات محصولات مختلف به کشورهایی همچون آلمان، روسیه، ترکیه، عراق، پاکستان، افغانستان و آذربایجان توانستند ۵ ونیم میلیون دلار برای کشور ارزآوری کنند.

۲۴ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه هستند
وی در پاسخ وضعیت کارگران ساختمانی استان بیان کرد: ۲۴ هزار کارگر ساختمانی در سطح استان اردبیل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و در راستای صیانت از سلامت نیروی کار ۲۲ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی بالای ۵۰ نفر به کارگران خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

پرداخت بیمه بیکاری به ۲ هزار نفر در استان اردبیل
وی ضمن اشاره به پرداخت بیمه بیکاری در هشت ماه سال‌جاری تاکید کرد: تاکنون به ۲ هزار نفر مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده که در راستای نظارت برحُسن اجرای قانون کار در واحدهای کارگاهی استان بیش از ۹ هزار بازرسی صورت گرفته است.

رحیم‌زاده گفت: در حال حاضر ۴۳۹ هزار خانوار ماهانه یارانه نقدی و ۳۶۳ هزار خانوار اردبیلی نیز یارانه بنزین دریافت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha