124 مرکز عرضه لوازم خانگی اردبیل مورد بازرسی قرار گرفت
کد خبر: 4027805
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

124 مرکز عرضه لوازم خانگی اردبیل مورد بازرسی قرار گرفت

مدیرکل اداره استاندارد استان اردبیل، گفت: 124 مورد بازرسی از مراکز عرضه لوازم خانگی توسط کارشناسان اداره کل و بازرسان شرکت‌های خصوصی تایید صلاحیت شده انجام گرفته است.

هاشم علایی مدیرکل استاندارد اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل اداره استاندارد استان اردبیل، 21 دی‌ماه، در تشریح عملکرد 9 ماهه سال جاری  این اداره کل در حوزه  نظارت بر کنترل نصب و اصالت رتبه‌های مندرج بر روی برچسب انرژی در اردبیل، اظهار کرد: تعداد 124 مورد بازرسی از مراکز عرضه لوازم خانگی توسط کارشناسان اداره کل و بازرسان شرکت‌های خصوصی تایید صلاحیت شده انجام گرفته است.

وی گفت: یکی از الزامات سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه تجهیزات انرژی‌بر خانگی از جمله یخچال، کولرآبی، اجاق گاز، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و سایر محصولات نصب برچسب انرژی روی این محصولات است.

علایی بیان کرد: در جریان این بازرسی‌ها، علاوه بر موارد مطابق از نظربرچسب انرژی، 11 مورد جعل رتبه انرژی و 4 مورد عدم الصاق برچسب انرژی شناسایی شده که پس از انجام بازرسی‌ها و تایید تخلف، بر اساس مقررات جاری سازمان، ضمن اطلاع‌رسانی مراتب به اداره کل استاندارد استان محل تولید فرآورده، از فروشندگان تعهد جمع‌آوری نیز گرفته شده و در این زمینه میزان تحقق عملکرد اداره کل نسبت به برنامه ابلاغی سال 1400، 155 درصد بوده است.

مدیرکل اداره استاندارد استان اردبیل، به مصرف‌کنندگان لوازم خانگی برقی، توصیه کرد: در هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند، زیرا خرید و استفاده از کالاهایی با رتبه‌های انرژی پایین، افزایش هزینه‌های برق مصرفی را به دنبال خواهد داشت.

 وی افزود: به هم‌استانی‌ها توصیه می‌شود در هنگام خرید محصولات خانگی برقی با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد برروی برچسب انرژی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت برچسب انرژی اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha