دانشگاهیان روحیه استکبارستیزی را تقویت‌سازی کنند
کد خبر: 4020572
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

دانشگاهیان روحیه استکبارستیزی را تقویت‌سازی کنند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، گفت: دانشجویان بایستی روحیه خود را با استکبارستیزی تنظیم کنند تا بتوانند با نقش‌آفرینی در عرصه‌های پیشرو، ضمن ایجاد اقتدار و عزت‌آفرینی برای کشور، به سمت تمدن‌سازی نوین اسلامی در جهان گام بردارند.

عبدالله حسنی دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین عبدالله حسنی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، 22 آذرماه، در آئین تجلیل از مستعدان و دانشجویان برتر علمی اردبیل، اظهار کرد: دانشجویان کشور نه تنها برای ایران بلکه برای همه جهان اسلام یک سرمایه بزرگ هستند که اخلاق‌مداری دانشگاهیان در این زمینه اولویت اساسی است.

وی بیان کرد: پا‌ی‌بندی به اصول انقلاب اسلامی در شرایطی که جوان ایران در راه احیای اسلام و دین از هیچ ایثاری دریغ ندارد.

حسنی،‌ با اشاره به ابعاد مختلف جنگ نرم و رسالت‌های دانشگاهیان در این جبهه، گفت: دانشجویان بایستی روحیه خود را با استکبارستیزی تنظیم کنند تا بتوانند با نقش‌آفرینی در عرصه‌های پیشرو، ضمن ایجاد اقتدار و عزت‌آفرینی برای کشور، به سمت تمدن‌سازی نوین اسلامی در جهان گام بردارند.

وی، با بیان اینکه غرب به سمت افول است، افزود: آمریکا قدرت خود را از دست داده و حتی قادر به ائتلاف‌سازی هم نیست و دانشجو موظف است تا با پی بردن به ماهیت خود، در راه انجام رسالتش جهادی عمل کند.

عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، نیز با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری این دانشگاه، این اقدام را نوعی حمایت از مستعدان، مبتکران و نوآوران دانست و اظهار کرد: این افراد می‌توانند با حضور در این مرکز، استعدادها و قابلیت‌های ذاتی خود را پرورش داده و به شکوفایی برسانند.

وی افزود: صعود ۲۰۰ پله‌ای دانشگاه محقق اردبیلی در آخرین رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۲ و کسب رتبه ۵ در بین دانشگاه‌های کشور، ورود دانشگاه به رتبه‌بندی جهانی یو اس نیوز ۲۰۲۲ برای اولین بار و کسب رتبه شایسته ۸ در بین دانشگاه‌های جامع وابسته به وزارت علوم، قرارگیری ۱۴ نفر از اعضای هیئت علمی و ۲ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه در زمره دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۱، قرار گرفتن ۳ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان، افتتاح کتابخانه مرکزی، افتتاح ساختمان دانشکده علوم اجتماعی و افتتاح یادمان شهدای گمنام، از جمله عملکرد دانشگاه طی سال‌های اخیر بوده است.

انتهای پیام
captcha