دستگاه‌های اجرایی اردبیل در امر مقابله با مواد مخدر مشارکت کنند
کد خبر: 4019794
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
عاملی تأکید کرد:

دستگاه‌های اجرایی اردبیل در امر مقابله با مواد مخدر مشارکت کنند

استاندار اردبیل گفت: انتظار می‌رود از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با مواد مخدر استفاده شود و برنامه‌های اساسی در این راستا تدوین شود تا بتوانیم طرح جامعی را در این زمینه عملیاتی کنیم.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل، روز گذشته 18 آذرماه، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل، اظهار کرد: خانواده به‌عنوان مهم‌ترین کانون آموزش جوانان و نوجوانان در شرایطی که با گرایش به مواد مخدر همراه باشد سبب مضمحل شدن خانواده می‌شود که این مسئله به‌عنوان یک اصل اساسی نیازمند آسیب‌شناسی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر اقدامات اساسی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در استان وجود دارد که به همین منظور لازم و ضروری است تا پیشگیری و آموزش را به‌عنوان دو لازمه اساسی در هر جامعه سالم مورد توجه قرار دهیم و برای تحقق این مهم از مدارس و خانواده‌ها شروع کنیم چرا که حل معضلات اجتماعی نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق رسانه‌ها است.

استاندار اردبیل ادامه داد: انتظار می‌رود از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با مواد مخدر استفاده شود و برنامه‌های اساسی تدوین شود تا بتوانیم طرح جامعی را در این زمینه عملیاتی کنیم.

عاملی تصریح کرد: از سویی شناسایی افراد در اماکن آسیب‌‌زا نیز از اهم مواردی است که به کارگران و جوانان کمک می‌کند تا وضعیت خود را کنترل کرده و در این راستا از ظرفیت شورای اسلامی و دهیاران نیز بهره‌گیری می‌کنیم.

وی اظهار کرد: طرح‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید محله‌محور باشد تا بتوانیم با اجرای این طرح‌ها کانون‌های در معرض خطر را صیانت و نگخداری کنیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد:‌ اجرایی کردن مصوبات با هدف پیشگیری از دسترسی آسان، راه‌های جلوگیری از کشت و تولید مواد مخدر و شناسایی معتادان متجاهر در دستور کار قرار گرفته که درصدد هستیم تا بدانیم چگونه خانواده‌های در معرض خطر را صیانت کنیم.

درصدد افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد در اردبیل هستیم

در ادامه، بهزاد ستاری، مدیرکل سازمان بهزیستی استان اردبیل، نیز بیان کرد: به دنبال افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد در استان هستیم که به همین منظور تمهیدات لازم به کار گرفته شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 11 کمپ ترک اعتیاد در استان فعالیت می‌کنند که 600 نفر به این افراد خدمات‌رسانی ارائه می‌کنند که به همین منظور درصدد افزایش ظرفیت مددجویان در این مراکز هستیم تا ارائه خدمات به 900 نفر را فراهم کنیم.

پیشگیری قضایی نتایج مطلوبی را به دنبال ندارد

در ادامه، جلال آفاقی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، نیز گفت: لازم و ضروری است تا رسانه‌ها در امر پیشگیری از وقوع جرم مشارکت همگانی داشته باشند و با عمل به رسالت واقعی خود برای تنویر افکار عمومی نقش‌آفرینی کنند که به همین منظور درصدد هستیم بحث پیشگیری از وقوع جرم را به یک فرهنگ نهادینه تبدیل کنیم.

وی اظهار کرد: پیشگیری قضایی نتایج مطلوبی را به دنبال ندارد بلکه امری لازم و ضروری است تا در کنار رسانه‌ها برای ارتقای دانش حقوقی مردم گام‌های اساسی برداشته شود و با توجه به این که امروز اهمیت رسانه‌ها بر همه مبرهن و روشن است درصدد هستیم در جنگ اقتصادی از ظرفیت آن‌ها بهره‌گیری کنیم.

انتهای پیام
captcha