حوزه قرآنی مهجور مانده است
کد خبر: 4019619
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
انتقاد مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل از اختصاص اعتبارات ناچیز برای فعالیت‌های قرآنی؛

حوزه قرآنی مهجور مانده است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ضمن انتقاد از اختصاص اعتبار 30 میلیون تومانی به حوزه قرآنی در استان اردبیل، گفت: بحث قرآنی علی‌رغم اهمیت موضوع، متاسفانه مهجور مانده است.

قاسم جعفرزاده تبلیغات اسلامیبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم جعفرزاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، 18 آذرماه، در نشست کارشناسان، رابطین، مدرسین و مدیران مراکز تربیت قرآنی نورالثقلین اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر 300 تشکیل مردم نهاد قرآنی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که این فعالیت‌ها به نوبه خود بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

وی بیان کرد: متاسفانه آن طور که مشخص است از لحاظ حمایت بودجه‌ای و اعتبارات دولتی کم‌ترین میزان اعتبار برای این حوزه در نظر گرفته شده و تخصیص ۳۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه قرآنی اجحاف بزرگی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ادامه داد: با توجه به این که حوزه قرآنی به عنوان یکی از ضروریات مهم جامعه کنونی است، اما مهجور باقی مانده و کم‌ترین میزان اعتبارات دولتی به این بخش در نظر گرفته شده که ظلم بزرگی در حق قرآنیان است.

جعفرزاده تصریح کرد: متاسفانه مشکل دیگری که با آن مواجه هستیم تعطیلی بسیاری از موسسات قرآنی به خاطر نداشتن توان مالی برای پرداخت هزینه‌های جاری موسسات است که این موضوع نیز نیازمند مشارکت و حمایت‌های همه‌جانبه برای استفاده از اماکن بلااستفاده توسعه فعالیت‌های قرآنی است.

وی اظهار کرد: نیازمند برگزاری نشست‌های فصلی برای فعالان قرآنی هستیم تا بتوانیم راهکارهای موثری برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه داشته باشیم که به همین منظور تدوین و اجرای طرح‌های مختلف در این زمینه اولویت اساسی و مهم است.

انتهای پیام
captcha