45 برنامه قرآنی در مدارس اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 4019435
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

45 برنامه قرآنی در مدارس اردبیل برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان اردبیل، گفت: امسال 45 برنامه قرآنی در طول سال در مدارس استان اردبیل در حال برگزاری است که تعدادی از آن‌ها به صورت ابتکاری طراحی، اجرا و به عنوان برنامه سرآمد در کشور اجرایی شده است.

برنامه قرآنیبه گزارش ایکنا از اردبیل، وحید سیدهاشمی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان اردبیل، 17 آذرماه،‌ در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز مصباح الهدی و مهدویت در اردبیل، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، 45 برنامه قرآنی در طول سال در مدارس استان اردبیل، برگزار می‌شود که تعدادی از آن‌ها به صورت ابتکاری طراحی، اجرا و به عنوان برنامه سرآمد در کشور اجرایی شده است.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن، عترت و نماز در طول سال، در حال افزایش است که برای نمونه در سال تحصیلی جدید، بیش از 100 هزار نفر دانش‌آموز در بخش‌های فرهنگی و پژوهشی این مسابقات شرکت کرده‌اند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، ادامه داد: در دوران کرونا نیز فعالیت‌ها، در 13 پایگاه مجازی برگزار می‌شود، که یکی از این پایگاه‌ها به عطر انتظار و مهدویت اختصاص دارد.

در ادامه، سیدغلامحسن خلیلی‌موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، گفت: در بحث مهدویت، مربیان باید از تشکل‌های دانش‌آموزی آغاز کنند که به همین منظور استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف فرهنگی در تقویت بنیه دینی و رفتار فردی و سالم نوجوانان و جوانان بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: برای تحقق مهدویت در جامعه اسلامی بایستی به یک زبان واحد برسیم و در این راستا امام زمان(عج) در تمامی شئونات زندگی ما جاری است و در فعالیت‌های مذهبی نباید از نشاط مهدوی غافل باشیم، چرا که در جای جای قرآن کریم به شادی توصیه شده است.

انتهای پیام
captcha