اعلام برنامه‌های مرکز پژوهش‌های اسلامی حرم شاهچراغ(ع) در هفته پژوهش
کد خبر: 4019537
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

اعلام برنامه‌های مرکز پژوهش‌های اسلامی حرم شاهچراغ(ع) در هفته پژوهش

رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس شاهچراغ(ع)، برنامه‌های بیست و دومین دوره هفته پژوهش و فناوری در این مرکز را اعلام کرد.

علیرضا بیابان‌نورد، رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس شاهچراغ(ع) علیرضا بیابان‌نورد، رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس شاهچراغ(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به تشریح برنامه‌های بیست و دومین دوره هفته پژوهش و فناوری در این مرکز پرداخت و گفت: در این هفته برنامه‌های متنوعی با دعوت از اساتید و نخبگان برجسته دانشگاه‌ها و حوزه‌ها توسط این مرکز اجرا خواهد شد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود.

وی افزود: این مرکز در نظر دارد در بیست و دومین دوره هفته پژوهش و فناوری، نشست «روش تحول در علوم انسانی(طرح یک دیدگاه بومی)» را با همکاری دانشگاه شیراز و نیز پژوهشکده تحول و ارتقای علوم انسانی و اجتماعی،  با سخنرانی سید سعید زاهد زاهدانی و سیدمحمدرضا تقوی اساتید دانشگاه شیراز در مرکز پژوهش‌های اسلامی حرم مطهر برگزار کند.

بیابان‌نورد همچنین از برگزاری کرسی علمی- ترویجی «رهیافت نوین بر آموزش سیاسی تقدم تکنیک بر اندیشه» با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با حضور حمیدرضا حقیقت و محسن جاجرمی‌زاده خبر داد.

برگزاری نشست نقد و بررسي كتاب «پارادايم‌های تحقيق در علوم انسانی» با حضور سیدمسعود ماجدی، جامعه‌شناس و عضو گروه ترجمه و تدوین کتاب و روح‌الله جلیلی، پژوهشگر اجتماعی و مدیر مرکز ارزیابی تأثیر جهاد دانشگاهی فارس، معرفی کتاب «ره‌نمای طریق» اثر آیت‌الله محمدعلی جاودان، تقریظ (تمجید) شده توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، معرفی 4 کتاب مرتبط با حیطه پژوهش در فضای مجازی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و برپایی نمایشگاه آثار مکتوب ویژه هفته پژوهش و فناوری از دیگر مواردی بود که وی از آن‌ها نام برد.

رئیس مرکز پژوهش‌ های اسلامی حرم مطهر شاهچراغ(ع) افزود: تقدیر از پژوهشگران در سطوح اساتید و پژوهشگران شاخص استان فارس در حوزه علوم انسانی، نویسندگان و پژوهشگرانی که کارهای پژوهشی مرتبط با حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) انجام داده‌اند و مدیران و مسئولان پژوهشی دانشگاه‌ها و سازمان­های اداری استان فارس در هفته پژوهش و فناوری توسط این مرکز به عمل می‌آید و همزمان از پوستر اختصاصی هفته پژوهش مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر رونمایی خواهد شد.

وی همچنین گفت: این مرکز در نظر دارد بر اساس رویکردهای تحولی و سیاست‌های جدید با کسب مرجعیت علمی، به قطب پژوهش‌های اسلامی جنوب کشور در جوار سومین حرم اهل بیت(ع)  تبدیل شود.

بیابان‌نورد در پایان یادآور شد: برنامه‌های هفته پژوهش همزمان با سراسر کشور در مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) از 20 آبان تا 25 آذر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.  

انتهای پیام
captcha