معلمان قرآن مدارس از نیروهای متخصص موسسات قرآنی انتخاب شوند + فیلم
کد خبر: 4017545
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

معلمان قرآن مدارس از نیروهای متخصص موسسات قرآنی انتخاب شوند + فیلم

مدیر عامل اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی استان اردبیل، گفت: معلمان قرآنی آموزش و پرورش باید از طریق اتحادیه موسسات قرآنی انتخاب شوند.

معلمان قرآن مدارس از نیروهای متخصص موسسات قرآنی انتخاب شوندبه گزارش ایکنا از اردبیل، نهضت حورزاده، مدیر عامل اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی استان اردبیل، نهم آذرماه، در مصاحبه زنده تلفنی با شبکه ملی قرآن در برنامه مصباح، موسسات قرآنی را بزرگترین ظرفیت ساختارمند فرهنگی در کشور عنوان کرد و افزود: معلمان قرآنی آموزش و پرورش باید از طریق اتحادیه موسسات قرآنی انتخاب شوند.

وی بیان کرد: موسسات و مراکز قرآنی مردمی با وجود برخورداری از توانمندی‌های آموزشی و فرهنگی، از کوچکترین حمایت دولت در بحث بیمه، مالیات و ردیف بودجه محروم بوده و اکثر مؤسسات از مشکل مکان رنج می برند و این در حالی است که بسیاری از ساختمان‌های اداری در شهرها بلاستفاده هستند.

حورزاده یادآور شد: مشکل صدور مجوز و طولانی بودن پروسه ثبت موسسات از دیگر مسائلی است که نیازمند توجه جدی متولیان امور قرآنی است تا افرادی که اقدام به تاسیس موسسه قرآنی به‌ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها کرده اند با سهولت به انجام فعالیت‌های قرآنی بپردازند.

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی استان اردبیل عدم توجه ویژه به مباحث قرآنی در مدارس را غیر قابل توجیه برای مسئولین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: نگاه اجمالی به دستاورد آموزش قرآن در کشور، نشان می‌دهد که این دستاورد، نه با اهمیت و جایگاه ویژه قرآن در اسلام تناسب دارد و نه با میزان علاقه و اهمیتی که مردم برای قرآن کریم قائل هستند.

وی تاکید کرد: چندین سال از گلایه مقام معظم رهبری از وزارت آموزش و پرورش درباره مهجوریت قرآن کریم می‌گذرد ایشان در روز معلم سال ۸۵ در بیانی کاملا صریح و شفاف درباره ضرورت توجه متولیان وزارت آموزش و پرورش به قرآن کریم و جایگاه آن در این نهاد تربیتی فرموند؛ که قرآن در آموزش و پرورش حقیقتا مهجور واقع شده است.

حورزاده تصریح کرد: در راستای توصیه و تاکید مکرر مقام معظم رهبری در اعتلای آموزش قرآن در آموزش و پرورش تلاش‌هایی آغاز شد از جمله برای مدت زمان کوتاه، مدارس قرآنی راه اندازی شد و از مربیان قرآن واجد شرایط، جذب بدنه آموزش و پرورش شد که نواقصی از جمله بکارگیری مربیان قرآن به‌عنوان معلمان پایه در مدارس و عدم توجه به تخصص آنان در تدریس و آموزش قرآن بود.

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی استان بر ضرورت توجه جدی و کارشناسی بر ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس تاکید کرد و گفت: چنانچه برای تربیت جسمی دانش آموزان با حضور مربیان ورزش تدابیری اندیشیده شده که بسیار لازم و ضروری است، باید در تربیت روحی آنان نیز که ارزشی والاتر از جسم دارد تلاش کرد و در این راستا جذب معلمان قرآنی آموزش و پرورش باید از طریق اتحادیه موسسات قرآنی انتخاب شوند.

وی افزود: در استان اردبیل ۶۳ موسسه قرآنی مردمی با مجوز رسمی از سازمان دارالقرآن و اتحادیه موسسات قرآنی کشور به فعالیت می پردازند که با فعالیت بیش از ۳ هزار نفر مربی قرآن ظرفیت بالایی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در مناطق مختلف استان هستند.

انتهای پیام
captcha