داشته‌های انسان با نبود قدرت معنوی فرو می‌ریزد
کد خبر: 4014888
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش:

داشته‌های انسان با نبود قدرت معنوی فرو می‌ریزد

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اقتدارها، اقتدار معنوی است؛ بنابراین اگر اقتدار معنوی در دل‌ها وجود نداشته باشد، با یک حادثه کوچک همه داشته‌ها فرو می‌ریزد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌محمد روشندل بیلندی، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتشحجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر روشندل بیلندی، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اقتدار نظامی وقتی اثر خود را می‌گذارد که اقتدار معنوی پشتوانه آن باشد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اقتدارها، اقتدار معنوی است؛ بنابراین اگر اقتدار معنوی در دل‌ها وجود نداشته باشد، با یک حادثه کوچک همه داشته‌ها فرو می‌ریزد.

وی بیان کرد: وقتی نیروها پشتوانه معنوی داشته باشند، همان می‌شود که در هشت سال دفاع مقدس در ایران روی داد؛ در حالی که  دشمن فکر می‌کرد یک هفته‌ای جشن پیروزی را در ایران خواهد گرفت، اما ایرانیان هشت سال مقاومت کرده و یک وجب از خاک ایران را به دشمن و بیگانه ندادند.

روشندل با تأکید بر زنده نگه داشتن اقتدار معنوی نیروهای مسلح، تصریح کرد: از اصول مهمی که در ارتش جمهوری اسلامی ایران به آن اهمیت زیادی گذاشته می‌شود قرآن است؛ در ارتش یک روز در هفته اختصاص به قرآن در تمامی رشته‌ها دارد.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های روخوانی، مفاهیم، تفسیر برای خانواده‌ها و فرزندان، برگزاری جلسات دارالحدیث حتی برای کارکنان وظیفه و اجرای مسابقات قرآنی برای کارکنان پایور وظیفه از برنامه‌های شاخص سالانه است که در ارتش جمهوری اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش بیان کرد: هدف تنها برگزاری یک مسابقه نیست بلکه سعی داریم اقتدار معنوی را به خصوص در میان کارکنان، همسران و فرزندانشان افزایش دهیم، چراکه اگر این اتفاق نیفتد در جنگ نظامی هم پیروزی کسب نخواهیم کرد. توجه به قرآن و از یاد نبردن آموزه‌های آن امری است که باید مورد توجه قرار گیرد که تا این امر نباشد پیروزی در کار نخواهد بود.

انتهای پیام
captcha