عبور آمار تزریق واکسن کرونا در چهارمحال‌وبختیاری از ۶۰ درصد
کد خبر: 4012178
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

عبور آمار تزریق واکسن کرونا در چهارمحال‌وبختیاری از ۶۰ درصد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تاکنون ۸۰.۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال چهارمحال و بختیاری دز اول واکسن و ۶۱.۳ درصد جمعیت نیز هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

سید راشد جزایری علوم پزشکی شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سید راشد جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد امروز ۱۹ آبان‌ماه در جلسه قرارگاه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۴۳۲ هزار دز واکسن وارد استان شده است، اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و ۳۴۰ هزار دوز توزیع و یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوز واکسن نیز تزریق شده است.

جزایری گفت: تاکنون ۸۰.۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال چهارمحال و بختیاری دوز اول واکسن و ۶۱.۳ درصد جمعیت نیز هر دوز دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، در جمعیت بالای ۶۰ سال این عدد در دوز اول ۹۲.۶ درصد و در دوز دوم ۸۷.۸ درصد است.

وی با بیان اینکه باید آمار واکسیناسیون بالای ۱۲ سال در چهارمحال و بختیاری به بالای ۸۵ درصد برسد، ادامه داد: در آن زمان می‌توان با خیال آسوده‌تر بازگشایی‌ها را انجام داد، واکسیناسیون کامل دانش‌آموزان در استان به ۶۰ درصد رسیده است.

جزایری با بیان اینکه تاکنون ۱۵ درصد معلمان برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: در بحث بازگشایی مدارس این مسئله نگران‌کننده است و باید اداره‌کل آموزش و پرورش نسبت به شناسایی این افراد اقدام کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به روند واکسیناسیون در بین اصناف در چهارمحال و بختیاری، گفت: بیش‌ترین میزان واکسیناسیون در اصناف در شهرستان فارسان با ۹۵ درصد و کمترین در شهرکرد با ۴۱ درصد است، بحث واکسیناسیون شاغلان در کارخانجات در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی افزود: میزان واکسیناسیون در اصناف حداقل باید به ۸۰ درصد برسد، اما در بازرسی‌های صورت گرفته به‌صورت میانگین ۶۰ درصد صاحبان اصناف برای تزریق واکسن مراجعه کرده‌اند، اصناف باید تا آخر هفته وضعیت واکسیسناسیون خود را مشخص کنند، در غیراینصورت از فعالیت آن‌ها جلوگیری به‌عمل خواهد آمد.

جزایری در ادامه با اشاره به معرفی ۱۴۰۰ رابط برای پیگری وضعیت واکسیناسیون در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، اصناف و کارخانجات، توضیح داد: این افراد با استفاده از سامانه ماسک و با استفاده از کد ملی نسبت به شناسایی افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند، اقدام می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه از موج پنجم کرونا عبور کرده‌ایم، عنوان کرد: روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی برای انجام تست کرونا مراجعه می‌کنند، همچنین از بین بستری‌شدگان مشکوک به کرونا تست ۳۰ درصد بیماران مثبت می‌شود، همچنین در بین مراجعه‌کنندگان سرپایی پاسخ تست ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر مثبت است، بنابراین باید مسئله خود مراقبتی توجه جدی صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha