برنامه‌های سالگرد درگذشت «هوشنگ یاری»/ گلایه از بی توجهی‌ مسئولان فرهنگی کرمانشاه
کد خبر: 4010610
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
مهدی قبادی بیان کرد:

برنامه‌های سالگرد درگذشت «هوشنگ یاری»/ گلایه از بی توجهی‌ مسئولان فرهنگی کرمانشاه

یکی از دوستان مرحوم هوشنگ یاری ضمن تشریح برنامه‌های سالروز درگذشت او به ابراز گلایه‌هایی از مدیران فرهنگی و قرآنی کرمانشاه که طی یکسال گذشته نسبت به درگذشت این قاری بین‌المللی بی‌تفاوت بوده‌اند، پرداخت.

مهدی قبادی فعال قرآنی

به گزارش ایکنا، برنامه والعصر رادیو قرآن روز گذشته 12 آبان ماه، به منظور بررسی موضوعات مختلف عرصه فعالیت‌های قرآنی، روی امواج این شبکه رادیویی رفت. در بخشی از این برنامه و به مناسبت نزدیک شدن به سالروز درگذشت «هوشنگ یاری»، قاری بین المللی کشورمان که 18 آبان ماه سال قبل به دلیل ابتلا به بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت، گفت‌وگویی با مهدی قبادی، از دوستان آن مرحوم انجام شد.

قبادی در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه حدود یک سال از واقعه جانسوز یکی از بهترین قاریان کشورمان سپری شد، گفت: بزرگان قرآنی کشورمان از این قاری بین‌المللی بسیار تعریف کرده‌اند که از آن جمله می‌توانم به تعبیر استاد «عباس سلیمی» که آن مرحوم را «قاری متخلق و بی ادعا» دانستند اشاره کنم. همچنین به تعبیر استاد «احمد ابوالقاسمی» آن مرحوم «وزنه قرآنی غرب کشور بود».

وی با تأکید بر اینکه استان کرمانشاه همچنان داغدار و ماتم‌زده این واقعه جانسوز است، تصریح کرد: مرحوم هوشنگ یاری، قاری جامع الشرایط و دارای همه صفات روحی اخلاقی، قرآنی و فنی در عرصه تلاوت بود و حقیقتاً جای ایشان در بین قرآنی‌ها خالی است.

قبادی اظهار کرد: با همت خانواده معزز آن مرحوم و همکاری دوستان قرآنی در استان کرمانشاه روز جمعه 14 آبان ماه و از ساعت 14:30 مراسم ویژه سالگرد ارتحال ایشان در باغ فردوس کرمانشاه با تلاوت قاریان بین المللی و استانی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اصل سالگرد مرحوم هوشنگ یاری مصادف با 18 آبان ماه است، بیان کرد: بر همین اساس برنامه‌ریزی شده است یک محفل مجازی انس با قرآن از طریق شبکه‌های اجتماعی برگزار شود. همچنین محفل دیگری در هفته آینده و به میزبانی نماینده محترم مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و خانواده مرحوم یاری برگزار خواهد شد.

قبادی بیان کرد: هفته آینده فرزندان مرحوم هوشنگ یاری در تهران حضور خواهند یافت تا دیدارهایی با شخصیت ها و مدیران قرآنی کشور انجام دهند. این دیدارها برنامه‌ریزی شده و در مورد آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

قبادی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ابراز گلایه از مدیران قرآنی و فرهنگی استان کرمانشاه پرداخت و گفت: متاسفانه در طول یک سال گذشته و با وجود پیگیری‌ها و تماس‌های متعدد، حق و شأن این قاری عزیز و بزرگوار ادا نشد. درباره قاری‌ای که شاید سال‌ها باید طول بکشد تا کسی مانند ایشان در عرصه قرآنی استان کرمانشاه بروز و ظهور کند، مسئولان آنگونه که باید همت نکردند، صرفاً چند عکس یادگاری و در حال حاضر هم در مراسم سالگرد آن مرحوم نقش بسیار کم رنگی دارند.

وی افزود: سال قبل و در هنگام درگذشت مرحوم یاری، شهردار کرمانشاه اعلام کرد خیابان یا کوچه‌ای به نام آن مرحوم نامگذاری خواهد شد اما تا این لحظه هیچ خبری نشده است. در کنار این، وعده‌های دیگری به خانواده ایشان داده شده که همه بی پاسخ مانده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مرحوم هوشنگ یاری تنها قاری بین المللی کشور بود که به علت کرونا درگذشت، گفت: امیدوارم صدای من به گوش مسئولان استانی و کشوری برسد تا نسبت به این خانواده اهتمام بیشتری داشته باشند. البته جا دارد از رادیو قرآن، شبکه قرآن و به ویژه از خبرگزاری قرآن که همواره در این راستا تلاش کرده‌اند، قدردانی کنم.

انتهای پیام
captcha