حضور وزرا و معاون رئیس جمهور در اردبیل
کد خبر: 4006814
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴

حضور وزرا و معاون رئیس جمهور در اردبیل

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: هشت وزیر و معاون رئیس جمهور به عنوان نمایندگان ویژه با حضور در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل به بررسی مشکلات می‌پردازند.

مصوبات سفر ریاست جمهوری به اردبیل اعلام شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل، ۲۸ مهرماه، اظهار کرد: سفر رئیس جمهور صبح جمعه، ۳۰مهرماه، به مرکز استان اردبیل انجام می‌شود که برخی از وزرا نیز حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: برخی از وزرا با حضور در شهرستان‌های مختلف تلاش خواهند کرد تا با تشکیل جلسات شورای اداری در مناطق مختلف استان پای درد دل‌ها، مشکلات و نارسایی‌های مناطق مختلف استان بنشینند تا در جمع‌بندی نهایی در جلسه شورای اداری استان ارائه گزارش کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل، تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان‌های اردبیل و نمین حاضر خواهد شد و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در شهرستان‌های سرعین و نیر حاضر شده و در جلسات شورای اداری این دو شهرستان به بررسی مشکلات و نارسایی‌ها خواهد پرداخت.

ندایی حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در شهرستان مرزی اصلاندوز، وزیر جهاد کشاورزی را در شهرستان پارس‌آباد و وزیر اقتصاد و دارایی را در شهرستان مرزی بیله‌سوار یادآور شد و افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان‌های گرمی و انگوت و وزیر نیرو نیز در شهرستان‌های خلخال و کوثر حاضر خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: معاون توسعه روستایی رئیس جمهور نیز با حضور در شهرستان مشگین‌شهر به جمع‌بندی خواسته‌ها و مطالبات مردمی پرداخته تا در قالب گزارشی در جلسه شورای اداری مطرح شود.

ندایی اظهار کرد: قرار است وزرا با حضور در شهرستان‌های مختلف و همچنین روز جمعه با بازدیدها و دیدارهای مردمی جمع‌بندی نهایی را برای ارائه گزارش انجام دهند.

وی بیان کرد: برای سفر رئیس جمهور دیدار با نخبگان، همچنین دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و حضور در شورای اداری استان پیش‌بینی شده و با توجه به شرایط کرونایی برگزاری دیدارهای مردمی به صورت چهره به چهره امکان‌پذیر نخواهد بود.

ندایی ادامه داد: در دو هفته اخیر با برگزاری جلسات شورای برنامه‌ریزی و جمع‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های پیشران استان به عنوان پروژه‌های زیربنایی اولویت‌دار، سعی کردیم با حضور در نهاد ریاست جمهوری و همراهی معاون اجرایی رئیس جمهور پیشنهادات مان را ارائه کنیم تا در بخش‌های مختلف طرح‌ها از منابع اعتباری این سفر بهره‌مند شوند.

وی عمده پروژه‌های اولویت‌دار استان را در بخش آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، مرمت آثار تاریخی و زیرساخت‌های گردشگری، تکمیل طرح‌های فاضلاب و آبرسانی شهرها و روستاها، اکتشاف معادن، حوزه راه، راه آهن، گازرسانی و توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای، دامپروری و… اعلام کرد و گفت: در همه این حوزه‌ها طرح‌های اولویت‌دار تعریف شده تا با تزریق اعتبار در سال جاری و سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری آنها باشیم.

ندایی اهمیت تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و اتصال آن به پارس‌آباد و حوزه قفقاز را یادآور شد و اظهار کرد: در کنار این امر توسعه بزرگراه‌ها نیز در دستور کار بوده و تلاش جدی بر جذب منابع بانکی در راه‌اندازی این طرح‌های زیربنایی است.

انتهای پیام
captcha