کتاب راهنمای جامع زراعت ذرت منتشر شد
کد خبر: 4001109
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

کتاب راهنمای جامع زراعت ذرت منتشر شد

انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل، کتاب «راهنمای جامع زراعت ذرت پیش از کاشت تا پس از برداشت» را در 4 فصل و 104 صفحه منتشر کرد.

رضازاده// کتاب راهنمای جامع زراعت ذرت منتشر شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل، هفتم مهرماه، کتاب «راهنمای جامع زراعت ذرت پیش از کاشت تا پس از برداشت» را در 4 فصل و 104 صفحه منتشر کرد.

این کتاب، توسط دکتر محمدرضا شیری، عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور، برای استفاده در رشته‌های کشاورزی به ویژه زراعت به رشته تألیف درآمده است.

در کتاب مذکور، مراحل رشد گیاه به صورت گام به گام و بر اساس تقویم زراعی در قالب دستورالعمل مدون و كاربردی در زمينه كاشت، داشت، برداشت و انبارداری ذرت شامل انتخاب زمين و رقم مناسب منطقه، تراكم بوته مطلوب، تاريخ كاشت، تغذيه گياه، آبیاری، آفات و بيماری‌های مهم ذرت برای اسـتفاده مروجين، كارشناسـان و كشاورزان ذرت‌كار تبیین شده است.

مراحل نموی، کشت، خاک مناسب، انتخاب رقم، تناوب زراعی، دفع علف‌های هرز، تغذیه‌غذایی، مدیریت آفات، علایم و نشانه‌های برخی از مشکلات در مزرعه، تهیه بستر مناسب بذر و مراقبت‌های زراعی گیاه ذرت، قسمت‌های مهم کتاب «راهنمای جامع زراعت ذرت» را شامل می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این کتاب که چاپ اول آن در تابستان 1400 با قیمت 450 هزار ریال عرضه شد با شماره 045-33749503 داخلی 111 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام
captcha