کتاب «انرژی حرارتی خورشیدی» در جهاد دانشگاهی اردبیل منتشر شد
کد خبر: 3999628
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

کتاب «انرژی حرارتی خورشیدی» در جهاد دانشگاهی اردبیل منتشر شد

انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل، کتاب «انرژی حرارتی خورشیدی» را در 13 فصل و 464 صفحه منتشر کرد.

رضازاده// کتاب انرژی حرارتی خورشیدی در جهاد دانشگاهی اردبیل منتشر شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل، کتاب «انرژی حرارتی خورشیدی» را در 13 فصل و 464 صفحه منتشر کرد.

این کتاب که مناسب رشته‌های حوزه مهندسی انرژی، مکانیک و شیمی با رویکردی بر سیستم‌های انرژی می‌باشد توسط دکتر علی بخش کسائیان، دانشیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، سید پویا عقیلی‌یگانه و پگاه سادات عقیلی‌یگانه به رشته تالیف درآمده است.

بخش‌های مهم کتاب مذکور شامل مقدمه‌ای بر انواع انرژی‌های تجدیدپذیر و الزامات توسعه دانش و فناوری آن، انرژی خورشیدی و زوایای آن، اصول تابش خورشیدی و مدل‌های استفاده شده برای آن، کلکتورهای غیر متمرکز کننده و متمرکز کننده، مقدمه‌ای بر فیزیک و مکانیزم فتوولتائیک، بهینه‌سازی و مدل‌سازی انرژی خورشیدی حرارتی، ترمودینامیک و اکسرژی انرژی حرارتی خورشیدی و چند مطالعه موردی شامل سامانه فتوولتائیک حرارتی، سیکل رنکین ارگانیک و سامانه خنک کننده جذبی و سامانه تولید همزمان الکتریسیته و حرارت است.

اهمیت انتشار کتاب «انرژی حرارتی خورشیدی» در این است که می توان با استفاده از مفاهیم ساده و موثر آن، سطح دانش فنی خود را در زمینه این نوع انرژی افزایش داد و با درک مفاهیم زیست محیطی و اقتصادی ذکر شده تحلیل درستی از حجم سرمایه‌گذاری و تاثیرگذاری آن بر روی زیست‌بوم‌های مختلف داشت.

همچنین با توجه به پتانسیل گسترده انرژی خورشیدی در کشور و همچنین نیاز روزافزون صنایع به انرژی می‌توان از مفاهیم ذکر شده در این کتاب جهت راه‌اندازی نیروگاه‌های فتوولتائیک استفاده کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این کتاب که چاپ اول آن در تابستان 1400 با قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال عرضه شد، با شماره 33749503-045 داخلی 111 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام
captcha