مجازی شدن کارگاه هنر تلاوت تا 3 هفته آینده
کد خبر: 3992031
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱

مجازی شدن کارگاه هنر تلاوت تا 3 هفته آینده

مدرس کارگاه هنر تلاوت از مجازی شدن این کارگاه به دلیل شیوع گسترده کرونا خبر داد و گفت: با توجه به افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از این ویروس، جلسات کارگاه تا سه هفته آینده به صورت مجازی برگزار می‌شود.

محمد کاکاوند، مدرس کارگاه هنر تلاوت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به مجازی شدن جلسات حضوری این کارگاه، گفت: با توجه به اینکه وضعیت شیوع کرونا در کشور حاد است و از سوی دیگر اغلب مردم در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حضور می‌یابند، این احتمال وجود دارد که افرادی ناقل این ویروس باشند.

وی افزود: از آنجا که دوره انتقال این ویروس دو یا سه هفته است، جلسات آینده گارگاه هنر تلاوت را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد. بر همین اساس علاوه بر جلسه چهارشنبه، 27 مرداد که مجازی برگزار شد، جلسات روزهای سوم، دهم و هفدهم شهریور نیز مجازی برپا خواهد شد.

کاکاوند تصریح کرد: برپایی مجازی این جلسات باعث خواهد شد که بین آموزش و پیگیری طرح درس‌ها و تکالیف وقفه‌ای ایجاد نشود و تأثیر آموزش از بین نرود.

مدرس کارگاه هنر تلاوت بیان کرد: این گارگاه در فضای برنامه «گوگل میت» برپا می‌شود و شرایط حضور در آن در اختیار اعضای جلسه، که عضو گروه واتساپی هستند، قرار گرفته است و سایر دوستان غیرعضو نیز می‌توانند از طریق ارسال پیام به دایرکت صفحه اینستاگرام کارگاه هنر تلاوت یا مدرس جلسه برای دریافت کد حضور در کلاس اقدام کنند. با توجه به اینکه مطالب مطرح‌شده در این کارگاه به هم پیوسته و بر اساس طرح درس است، حضور افراد با فیلترهایی همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جلسات مجازی همچون جلسات حضوری از ساعت 20 تا 23 چهارشنبه‎‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: کارگاه هنر تلاوت از لحاظ زمانی دو بخش است که در بخش اول از ساعت 20 تا 21 به قرائت تقلیدی و در بخش دوم از ساعت 21 تا 23 به قرائت غیر تقلیدی پرداخته خواهد شد.

کاکاوند گفت: کارگاه مجازی از نظر محتوایی با کارگاه حضوری تفاوت‌هایی خواهد داشت، اما کلیت آن بر اساس کارگاه حضوری است. در کارگاه مجازی بحث سنت اقراء نیز برقرار خواهد بود و طرح دروس تنغیمی و مباحث مقایسه‌ای از دیگر بخش‌های کارگاه است.

انتهای پیام
captcha