اجرای نیت ۶۰ درصد موقوفات بیرجند و درمیان در ماه محرم و صفر
کد خبر: 3990813
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

اجرای نیت ۶۰ درصد موقوفات بیرجند و درمیان در ماه محرم و صفر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند از اجرای نیت بیش از ۶۰ درصد موقوفات بیرجند و درمیان در ماه محرم و صفر خبر داد و گفت: در ایام محرم ۱۰ هزار پرس غذا برابر نیات واقف در محل‌های مشخص شده توزیع خواهد شد.

اجرای نیت ۶۰ درصد موقوفات بیرجند و درمیان در ماه محرم و صفربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند، 24 مردادماه در سخنانی بیان کرد: با توجه به اینکه در بحث اجرای نیت موقوفاتی که درآمد دارند را احصا می‌کنیم، امسال بیش از ۶۰ درصد موقوفات با نیت عزاداری در محرم و صفر در شهرستان بیرجند و درمیان درآمد داشتند.

وی از اجرای نیت بیش از ۶۰ درصد موقوفات بیرجند و درمیان در ماه محرم و صفر خبر داد و یادآور شد: در بحث اجرای نیات محرم و صفر در ماه محرم از محل موقوفات مرتبط در چند موقوفه اجرای نیت خواهیم داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند افزود: یکی از این نیات اجرای نیت در امامزادگان باقریه(ع) به مدت ۱۲ شب از ابتدای محرم است و همچنین در دهه اول محرم زیارت عاشورا نیز در محل امامزادگان باقریه(ع) برگزار می‌شود.

خدایی برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا به مدت ۶۰ روز از ابتدای محرم تا آخر صفر در محل حسینیه امام رضا(ع) را یکی دیگر از نیات محرم برشمرد و بیان کرد: در دهه دوم محرم به‌مدت 10 شب از شب ۱۱ محرم تا ۲۰ محرم در محل حسینیه امام رضا(ع) جلسه روضه‌خوانی از 20:30 تا 21:30 شب برگزار می‌شود.

وی به مبالغی که اجرای نیت شده است اشاره و تصریح کرد: در ایام محرم ۱۰ هزار پرس غذا برابر نیات واقف در محل‌های مشخص شده توزیع خواهد شد. همچنین در دهه اول و دوم محرم در حسینیه ساقداری‌ها، مسجد جامع پایین شهر و حسینیه مناوندی‌ها اجرای نیت خواهیم داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند با اشاره به موقوفات روستایی، یادآور شد: در موقوفات روستایی نیز موجودی کلیه موقوفات روستایی احصا و به شوراهای روستا جهت اجرای نیت ارسال شده است.

خدایی با اشاره به اینکه موقوفات روستایی در محل خود برابر نیات واقف اجرای نیت خواهند داشت، اظهار کرد: در این مدت توزیع پنج هزار پرس غذا در روستاها صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha